4478
Sök

Volvo 740 tic -88 VS Peugeot 405 Mi16 4x4?

46 Inlägg
21 juli 2007
Trådstartare
Tja.

Jag funderar på att byta bil. har en 740 tic nu men funderar på att byta till en peugeot 405 Mi16 4x4. vet att jag byter ner mig i motorstyrka, men i komfort, utseende, ekonomi och framkomlighet (vinter) borde jag väll byta upp mig. eller vad tror ni?

vad ska man tänka på om man ska köpa en Mi16 4x4?
vet att man ska kolla så att inte bakhjulen står /---\ och att elen verkar ha sitt eget liv på vissa bilar.

vad ska man mer tänka på? något speciellt för 4x4 modellen? Hur är drivningen fördelad mellan fram och bak? 50/50?

Borde jag sälja volvon och köpa en pegga eller ska jag ha kvar min plåtraket? tongue

Mvh

Allt går, bara man vill!

905 Inlägg
21 juli 2007
jag personligen hade någ haft kvar volvon, peugoten går väl bra , då den går. tycker volvon känns med driftsäker har hört om dom som haft dom mi16 som inte gjort annat än skruva i dom.

Proljece?
1 464 Inlägg
21 juli 2007
Går inte jämnföra dom bilarna enligt mej poggen är la 400gg snabbare än volvon? Ohc för det andra är den väl nyare? Och för det tredje hatar jag volvo och 4x4 är la fyrhjulsdrift helt klart poggen. Dock kan jag tänka mej att försäkringen är rätt hög på en sådan bil .

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

Sök