3127
Sök

Tonade baklyktor!?

8 Inlägg
15 juli 2007
Trådstartare
Har en liten sak som jag undrar över.
Det är så att jag har sett ett par Saab 900 här på Garaget som har svarta baklyktor.

Tänkte kolla om det var någon som visste vart man kan få tag på dessa svarta baklyktor, eller är det så att de har tonat baklyktorna själva.

Tack i förhand för svar!

Saaboholic
3 129 Inlägg
16 juli 2007
KillerRay skrev:
Har en liten sak som jag undrar över.
Det är så att jag har sett ett par Saab 900 här på Garaget som har svarta baklyktor.

Tänkte kolla om det var någon som visste vart man kan få tag på dessa svarta baklyktor, eller är det så att de har tonat baklyktorna själva.

Tack i förhand för svar!

tona själv..finns svart och röd tonings spray att köpa på b.la micro.

jag har tonat mina själv iallafall smile

"Liberty of thought is the life of the soul"

371 Inlägg
16 juli 2007
Håller på o tona mina nu.. hoppas det blir bra  smile

Life is a bitch, then u die

94 Inlägg
17 juli 2007
zander skrev:
Håller på o tona mina nu.. hoppas det blir bra  smile

Spraya flera tunna skikt så och klarlack på det så blir det bra.

3 627 Inlägg
18 juli 2007
Precis som Svampfest säger, så gjorde jag på mina och det blev sövveränt big_smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

71 Inlägg
18 juli 2007
big_smile
jag ska tona sidolampor på min V40... är de nån som vet hur fasen man får bort dom... vågar inte gå dit me minutmejseln! tongue

3 627 Inlägg
18 juli 2007
Paulis Du har 2 alternativ, ett simpelt eller ett avancerat tongue

det simpla är att maskera runt på listen och bara spraya, utan att plocka loss den alltså! Blir bra om du är VÄLDIGT nogrann med maskeringen, annars är det bara och plocka loss sidoljuset, hur du går till väga står i din instruktionsbok under lampbyte för sidoljus smile Det va det avancerade alternativet tongue

Men som alla vet så är oftast det är lilla extrajobbet värt det smile

71 Inlägg
18 juli 2007
ToXtreme skrev:
Paulis Du har 2 alternativ, ett simpelt eller ett avancerat tongue

det simpla är att maskera runt på listen och bara spraya, utan att plocka loss den alltså! Blir bra om du är VÄLDIGT nogrann med maskeringen, annars är det bara och plocka loss sidoljuset, hur du går till väga står i din instruktionsbok under lampbyte för sidoljus smile Det va det avancerade alternativet tongue

Men som alla vet så är oftast det är lilla extrajobbet värt det smile

Det är så jävla bra när folk är smartare än mig ibland!!! Haha lol

3 627 Inlägg
18 juli 2007
Hehe , jag är glad att få vara till hjälp smile Det är väl därför man finns? För att hjälpa andra? smile

217 Inlägg
20 juli 2007
min mitt panel e tonad ganska rejält bak på bilen så man kan inte se backlyserna.. e detta nått dom kan lipa över på besiktning tror ni?

3 627 Inlägg
20 juli 2007
Vad jag vet så ska det nog inte vara några problem smile Vad du däremot kan få problem med är att dimljuset inte syns tillräckligt bra, eller att du inte har några reflexer bak.. Men annars ska det inte vara några problem smile Backljusen kan de inte säga något om för det är det inte lag på i Sverige att man måste ha wink

Toyota-Frälst
310 Inlägg
21 juli 2007
Torskade på mina tonade lysen på väg hem från Japmeet, blev ombesiktning hmm

956 Inlägg
21 juli 2007
finns två alternativ..ett dyrt och ett billigt...Finns ju färdig tonade att köpa..kostar säkert  nånting på 1000 kr...en tonings burk kostar väl max 100 kr...köpte min för 80 iaf...det blir faktiskt jävligt fin resulatat..om du sprayar tunna lager...

eldus veldus

3 627 Inlägg
21 juli 2007
Glöm dock inte att klarlacka sen efteråt.. annars blir ytan så matt och ful sad

Laddtrycks-narkoman. medlem nr: 82
426 Inlägg
21 juli 2007
ToXtreme skrev:
Vad jag vet så ska det nog inte vara några problem smile Vad du däremot kan få problem med är att dimljuset inte syns tillräckligt bra, eller att du inte har några reflexer bak.. Men annars ska det inte vara några problem smile Backljusen kan de inte säga något om för det är det inte lag på i Sverige att man måste ha wink

är inte lag på att ha dimljus eller backljus. men reflexer måste man dock ha. finns svarttonade reflexer att köpa för 80 kr på hobbex tror jag. tror dom fanns under mopedgrejor.

/Street

3 627 Inlägg
21 juli 2007
Så det är inte lag på dimljus heller? Fan vad less man blir på svensk lag ibland tongue Man behöver inte ha backljus och inte dimljus men du MÅSTE ha vit nr.plåtsbelysning tongue

men då är det bara att sätta fast 2 små reflexer nånstans på bakluckan med dubbelhäftande tejp när du ska bessa den smile

vectra--power
21 juli 2007
Va andvänder ni för klarlack? märke?

3 627 Inlägg
21 juli 2007
Jadu.. jag använder.. hmm.. Motiv eller nåt sånt tror jag märket heter tongue Kan vart Motec oxå tongue

8 Inlägg
21 juli 2007
Trådstartare
Tack för alla bra svar, får väl ta o köpa lite färg o börja tona snart då;)

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
21 juli 2007
street skrev:
ToXtreme skrev:

är inte lag på att ha dimljus eller backljus. men reflexer måste man dock ha. finns svarttonade reflexer att köpa för 80 kr på hobbex tror jag. tror dom fanns under mopedgrejor.

Såna reflexer skulle jag vilja köpa... Kollade på hobbex men ja hittade inte dom.
Skulle du kunna länka??

mvh

Sök