2542
Sök

Fixa blå diod på förardörren (låset) i Golf IV

438 Inlägg
23 juli 2007
Trådstartare
Hej!

Jag tror att denna fråga har varit uppe tidigare men jag kan ej hitta den tyvärr.
Som rubriken säger så undrar jag om någon har fixat detta, original så är det röd lampa som blinkar skulle gärna vilja att den var blå istället.

Tack på förhand

Quattro Is The Shit!
441 Inlägg
23 juli 2007
Det sitter väl en röd diod där idag... I så fall är det bara att byta ut den mot en blå tongue se bara till att sätta ett motstånd på så du inte skickar 12v direkt på dioden... kanske går att använda den som finns orginal också?
Senast redigerat av Turbo_A4 (23 juli 2007)

"If It Got Tits Or Wheels It Will Get You In Trouble..."
fastOne.se
Hi-Tuning.com

4 554 Inlägg
23 juli 2007
byt bara dioden inte alls märkvärdig om du har lödkunskaper se till att få polerna rätt så är saken biff, tror inte det är 12v till den dioden men mät för säkerhets skull

820 Inlägg
23 juli 2007
Turbo_A4 skrev:
Det sitter väl en röd diod där idag... I så fall är det bara att byta ut den mot en blå tongue se bara till att sätta ett motstånd på så du inte skickar 12v direkt på dioden... kanske går att använda den som finns orginal också?

Om där redan sitter en diod borde det väl finnas något motstånd redan? smile

4 554 Inlägg
23 juli 2007
wh0re skrev:
Turbo_A4 skrev:

precis vad jag med tror

438 Inlägg
23 juli 2007
Trådstartare
Då gäller det bara att hitta en blå diod då.
Biltema nästa kanske smile

Tack för alla svara

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
23 juli 2007
http://www.kjell.com?item=90511&path=

Tyckte jag väl ha sett dessa nånstans. Blåa dioder. 8.pack

Lev livet, det kan ta slut fort

4 554 Inlägg
23 juli 2007
elfa har blåa i alla storlekar och olika intensiva

Quattro Is The Shit!
441 Inlägg
24 juli 2007
wh0re skrev:
Turbo_A4 skrev:

Jo men man vet ju aldrig hur skiten är ihopsatt kan ju lika väl va en liten fin gjuten klump där motståndet och dioden är i ett. Då kan de ju va lite svårt att ta isär dom... Right

"If It Got Tits Or Wheels It Will Get You In Trouble..."
fastOne.se
Hi-Tuning.com

Sök