3650
Sök

Bra bil för bygge

6 Inlägg
25 juli 2007
Trådstartare
hejsan...
har nyligen bytt jobb till de bättre och i och med de så höjdes lönen rejält så det ser ut som om jag kan förverkliga en dröm man haft länge nu och de e att bygga sig en turbo bil..

så jag sitter nu och funderar på vad man ska ta för bil som grund... tanken e att de ska vara nåt med sportigt utsende och ha turbo från början så att turbo konvertera en gammal volvo 240 går fet bort...

bilen ska inte vara allt för dyr i inköp så skyline och sånt går bort med... sen ska de finnas mycke delar både tuning och styling för skapliga priser...

de jag har kollat mest på är nissan 200sx runt -90 verkar vara skapliga priser på dessa och det verkar finnas gott om delar och sånt... sen ser de ju sportiga och bra ut med...

men jag tänkte höra med er rävar här va ni tycker.. e de en bra bil att bygga me eller finns de bättre som passar in på mina kriterier...

sen så en fråga till er som håller på och bygger... man ser ju i projekt trådarna att de köps in de ena och de andra till byggena... en ni jätte rika eller finns de bra shopper utomlands ni köper ifrån.. har själv handlat mycke till enduro hojen ifrån usa och de e ju nästan gratis om man jämnför med sverige.. e de samma för trim och styling grejer att ni handlar utomlands och i så fall lite länkar till bra ställen att kolla på skulle va toppen...

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
25 juli 2007
importera en skyline r32 gtr? smile eller räknas den också som lite dyr kanske? smile

Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
25 juli 2007
Alla "vi" som köper delar och saker till våra bilar behöver nödvändigtvis inte vara stenrika, det handlar om att prioritera bort allt annat.
5 öl på krogen kan snabbt räknas om till nått man "måste" ha till bilen..

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)

2 014 Inlägg
25 juli 2007
Jag vågar nog påstå att de flesta av oss inte är "jätte rika", även om det antagligen finns sådana också. Har för mig att jag tidigare skrivit detta, men för mig personligen så har jag haft råd med bil/delar genom tur, kontakter, bra tidigare affärer, till viss del lån men framförallt prioriteringar.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

6 Inlägg
25 juli 2007
Trådstartare
dusty skrev:
importera en skyline r32 gtr? smile eller räknas den också som lite dyr kanske? smile

nja vet inte va de kostar men jag har tänkt mig en 30 - 40 kkr för själva bilen och att importera en skyline låter ialf dyrare än det...

6 Inlägg
25 juli 2007
Trådstartare
ja jag e inte så mycke på krogen eller så.. det händer då de e nåt specielt.. men nu i och med nya jobbet så efter att allt e betalt ( räkningar mat mm )  och "leva" pengar så e de typ en 5000 :- över till lekpengar ( bilbygge )..

men de e just de vilken bil man ska bygga på.. man vill ju att de ska finnas mycke att välja på och att de inte ska vara snordyrt för en skruv tex...

Proljece?
1 464 Inlägg
25 juli 2007
NigHtHawK skrev:
hejsan...
har nyligen bytt jobb till de bättre och i och med de så höjdes lönen rejält så det ser ut som om jag kan förverkliga en dröm man haft länge nu och de e att bygga sig en turbo bil..

så jag sitter nu och funderar på vad man ska ta för bil som grund... tanken e att de ska vara nåt med sportigt utsende och ha turbo från början så att turbo konvertera en gammal volvo 240 går fet bort...

bilen ska inte vara allt för dyr i inköp så skyline och sånt går bort med... sen ska de finnas mycke delar både tuning och styling för skapliga priser...

de jag har kollat mest på är nissan 200sx runt -90 verkar vara skapliga priser på dessa och det verkar finnas gott om delar och sånt... sen ser de ju sportiga och bra ut med...

men jag tänkte höra med er rävar här va ni tycker.. e de en bra bil att bygga me eller finns de bättre som passar in på mina kriterier...

sen så en fråga till er som håller på och bygger... man ser ju i projekt trådarna att de köps in de ena och de andra till byggena... en ni jätte rika eller finns de bra shopper utomlands ni köper ifrån.. har själv handlat mycke till enduro hojen ifrån usa och de e ju nästan gratis om man jämnför med sverige.. e de samma för trim och styling grejer att ni handlar utomlands och i så fall lite länkar till bra ställen att kolla på skulle va toppen...

Inget illa menat men ska du ändå göra det så tycker jag du ska satsa på något som verkligen ser sportigt ut ingen sönderkörd 200... tycker inte dom är snygga/sportiga för 2öre det är all jäkla plast som gör dom "sportiga" inget problem du kan ju få en polo att se ut som en ferrari med rätt plaster smile Satsa på något coolt typ en lotus super sevev replika grund och sen trycka på det alltså använda "grunden" inte b230f som motor på en sådan ffs.

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

6 Inlägg
25 juli 2007
Trådstartare
nee de e väl inte de sportigaste alternativet men me tanke på tillgänglighet och pris så tyckte jag att de va nåt som första riktiga bygget... har ju hållt på och grejat mycke med vanliga bilar men de e ju så tråkigt då de inte varit turbo så de har ju inte gått att gjort så mycke utan att de kostat multum för lite hästar...

men jag kanske e helt ute i de blå i val av bil..

2 014 Inlägg
25 juli 2007
Det roliga med att bygga på en bil är ju lite grand att vara så unik som möjligt (inte att ha dyraste bilmodellen eller mest pengar spenderade) i kombination med att framförallt du själv tycker att det du åstadkommer är värt den tid och de pengar det kräver.

200SX S13 är en bra bil med vettig prestanda och hyfsat utseende, men vill du utmärka dig i bilkretsar får du nog söka dig annorstädes.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

6 Inlägg
26 juli 2007
Trådstartare
Alecci skrev:
Det roliga med att bygga på en bil är ju lite grand att vara så unik som möjligt (inte att ha dyraste bilmodellen eller mest pengar spenderade) i kombination med att framförallt du själv tycker att det du åstadkommer är värt den tid och de pengar det kräver.

200SX S13 är en bra bil med vettig prestanda och hyfsat utseende, men vill du utmärka dig i bilkretsar får du nog söka dig annorstädes.

själva bygget är inte tänkt att utmärka sig i bilkretsar på så sätt... jag är ute efter att bygga nåt man kan ta ut på helgen och glida runt i sommar solen typ... så de e varken extrem prestanda eller utsende jag e ute efter.. utan nåt sportigt och trimvänligt som inte kostar skjortan och halva ärmen och det tycker jag 200sx verkar funka bra till... kommer varken rejsa eller ställa ut så

Sök