3264
Sök

basen spelar inte. kopplat fel?

8 Inlägg
28 juli 2007
Trådstartare
Hej!

Köpte för inte så länge sen ny bilstereo, nya 6x9:or, nya 6.5:or, nytt slutsteg och ny bas.
Men nu när jag och polarn ska koppla in allt så uppstår det ett problem, basen går inte igång!
Vet inte va det kan vara för fel, för slutsteget för ström så de kan inte vara det. Basen funkar då vi har testat den i polarns bil.

Så skulle bli väldigt glad om någon kunde svara på vad det kan vara för fel!!

Tack på förhand

Körv
3 535 Inlägg
28 juli 2007
Jag antar att ni kopplat in remoten.. Men man vet ju aldrig tongue

Truckdriving Man

BilstereoNörd
576 Inlägg
28 juli 2007
Är slutsteget igång? Har ni kopplat in remotekabeln?
// Tommy

Bertilsson Auto Electronics (SM-Guld Street Stock-10)
(Fysisk butik i Lidköping) Bilstereo, Multimedia, Xenonkonvertering m.m.
BAE SPLpro (dB-mätare)
Pioneer, Mohawk, Carpower, B2 Audio, Dragster, Impact, Hertz m.fl

8 Inlägg
28 juli 2007
Trådstartare
Ja slutsteget är igång(tror jag iaf:P) Vi tror oxå att det är något konstigt med remoten, för vi är inte riktigt säkra om den sitter rätt. Kanske ni kunde beskriva exat vart den ska sitta?

1 688 Inlägg
28 juli 2007
KillerRay skrev:
Ja slutsteget är igång(tror jag iaf:P) Vi tror oxå att det är något konstigt med remoten, för vi är inte riktigt säkra om den sitter rätt. Kanske ni kunde beskriva exat vart den ska sitta?

Det finns något som heter instruktionsbok roll
I övrigt så ska remoten sitta i kontakten det står REM eller R över.

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

8 Inlägg
28 juli 2007
Trådstartare
Den sitter där det står attt den ska sitta i slutsteget. Tänkte om man kan koppla den fel i bilstereon på nåt sätt?

Trucker
234 Inlägg
28 juli 2007
På stereon brukar det vara en kabel det står Remote på (gjorde samma fel när jag kopplade mitt).

SMART ARAB...läs det baklänges, det ligger något i det

Hårdrockare - Ärkemupp.
270 Inlägg
30 juli 2007
Finns oftast en proppad kabel från ditt originalkablage i stereon som är din remote, men om det inte finns så blir det att koppla via tändningen och det är inte lika skoj tongue

Zack de la Rocha @ Rock Am Ring: Anybody else than me that thinks that President Bush should be executed?
What? The land of the free? Whoever told you that is your enemy!

264 Inlägg
30 juli 2007
kanske dum fråga, men har ni kopplat in låg-nivån ?

210 Inlägg
30 juli 2007
om ni är osäkra på remoten, testa dra en kabel från batteri direkt till remoten så ser ni om steget går igång. går även koppla en brygga mellan + på steget och remoten. MEEEEN!!
glöm för hela livet inte kabeln i då steget i så fall är på hela tiden och drar ut batteriet

Noiseprojekt
30 juli 2007
Cloudsurfer skrev:
Finns oftast en proppad kabel från ditt originalkablage i stereon som är din remote, men om det inte finns så blir det att koppla via tändningen och det är inte lika skoj tongue

Kan tillägga att den oftast är blå.. ibland med ett vitt sträck

Sök