4494
Sök

Kjolpaketet

75 Inlägg
30 juli 2007
Trådstartare
Hej. Jag har köpt ett kjolpaket, förra veckan på onsdag hämtade jag ut det. Killen som skickade det till mig plastade in det i folie ganska kjockt men ändå, han skckade det med bussgods från Skåne. Jag provmonterade det och det är jätte snyggt och allt och sitter verkligen perfekt. Men igår så tittade jag på det riktig noga och hur kvaliteten var, så upptäckte att det var en spricka på den ena sidan av fronten och på andra sidan har plasten (glasfiebern) lossnat ungefär en centimeter precis på kanten. Även på sidokjolen har plasten lossnat på, också precis på kanten.  Det är ju ganska tråkigt. även finns det smårepor och småsprickor fördelad men det kanske inte är så farligt om det hade varit det enda. Men precis på kanterna blir det svårt att fixa. Inget är omöjligt men det blir ju massa extra jobb och kommer kanske inte se perfekt ut om man tittar riktig noga.

Jag betalde 6200 Kr för paketet och är det värd att fixa det eller kan man skicka tillbaka det till privatpersonen? Eller kanske anmälla det som Transportskador eller är det försen?

Jag tycker det är ganska tråkigt med tanke på att jag har längtat så länge och nu blir det ett sånt problem sad

Snälla, ge mig råd och vad tycker ni jag ska göra?

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
30 juli 2007
Det är nog bättre att försöka laga det själv hmm Trist men sånt får man räkna med. Och du kan visst göra det så det ser ut som nytt wink Har du bara lite tålamod så, hoppas verkligen det löser sig för dig i vilket fall.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

75 Inlägg
30 juli 2007
Trådstartare
det hoppas jag verkligen. Man har ju inte precis nån garanti. Det är ju så himla snyggt så jag vill ju inte precis ge bort det igen tongue

får försöka mitt bästa hehe.

Sök