3762
Sök

Stereo!

70 Inlägg
11 december 2005
Trådstartare
Jag har hört att signalen till stegena kan bli olika bra på grund av vilken stereo man har..påverkar de mycket om man har en billig eller dyr stereo?

MVH SEBBE

1 417 Inlägg
11 december 2005
det jag kan tänka mig som kan påverka, är väl hur många volt du har i lågnivåuttaget på stereon. och där brukar väl de lita dyrare apparaterna ha lite mer.
Stämmer det ?

70 Inlägg
11 december 2005
Trådstartare
Okej! men hur ska man veta vilka som är bra och vilka som är dåliga?

MVH SEBBE

719 Inlägg
11 december 2005
det som påverkar mest är ström styrkan i lågnivå utgången. Bra Stereos ligger på runt 5volt. Sen beror väl det på hur lång lågnivå man har.

Har inte kört nåt test mellan olika utgångar men en skillnad lär ju finnas annars skulle det inte finnas. Men är man inte jätte petig så spelar det ingen roll.

Sen en bra regel är att allt du har ska vara av samma kaliber. "Det blir inte bättre än den svagaste länken är!"

live free, die young.

70 Inlägg
11 december 2005
Trådstartare
hur menar du med hur lång lågnivå man har?`och att allt ska vara av samma kaliber?

MVH SEBBE

719 Inlägg
11 december 2005
S3BB3 skrev:
hur menar du med hur lång lågnivå man har?`och att allt ska vara av samma kaliber?

MVH SEBBE

Ju längre kabel ju mer spänningsfall blir det innan signalen når steget.

Enkelt på kaliber grejen. En uber bas kan inte spela bättre än vad steget klarar att driva. Gäller alla komponenter i systemet. Alla komponenter jobbar tillsammans är något dåligt/fel så sinkas allt annat oxå.

live free, die young.

70 Inlägg
11 december 2005
Trådstartare
okej tackar smile

1 417 Inlägg
11 december 2005
och hur många volt det är i lågnivån brukar står i specen. annars kan du ju fråga försäljaren, som BÖR veta vad det är dom säljer.

Sök