2861
Sök

beslutsångest... Supra MKIV vs Astra OPC

4 767 Inlägg
3 augusti 2007
Nybilskänslan försvinner på några få veckor.. Efter det är det som vilken beggad bil som helst..

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

499 Inlägg
3 augusti 2007
decib3L skrev:
Köp opeln! Annars kommer du tänka "varför köpte jag den inte".. För det är verkligen en drömbil big_smile Vill du verkligen få typ växellådsras eller turboras på supran och gå in i garaget och tänka "åh, om jag ändå hade opeln"..

Äh, du fattar wink

Så tänker man inte. När Opeln har rostat sönder efter en vecka så tänker han "Varför sålde jag min fina Supra för - En av världens snyggaste bilmodeller i utbyte mot en bil från världens sämsta bilmärke" big_smile big_smile wink

Yamaha R1 Turbo ;)
255 Inlägg
3 augusti 2007
Trådstartare
alla snackar som om supra vore en ferrari? om ni bara visste hur mycket delar som är utbytt på bilen för den ska hålla men ändå så gör den inte det ... för att inte snacka om vad alla delar har kostat? skulle ju kunna få en riktig sportbil för dom pengarna tongue tur att jag köpte den när den var klar annars hade jag aldrig fixat motorn så här mycket smile

499 Inlägg
3 augusti 2007
Mr_Jetta skrev:
alla snackar som om supra vore en ferrari? om ni bara visste hur mycket delar som är utbytt på bilen för den ska hålla men ändå så gör den inte det ... för att inte snacka om vad alla delar har kostat? skulle ju kunna få en riktig sportbil för dom pengarna tongue tur att jag köpte den när den var klar annars hade jag aldrig fixat motorn så här mycket smile

Supran är häftig men den "slår" inte en riktig sportbil. Jag kan förstå att du är lite trött på att byta slitdelar men det får du göra på alla bilar.

Yamaha R1 Turbo ;)
255 Inlägg
3 augusti 2007
Trådstartare
men alla bilar kräver inte 1 timmes plock per dag för att den ska gå helt  rätt

klabbarpan
3 041 Inlägg
3 augusti 2007
Hellquist skrev:
decib3L skrev:
Köp opeln! Annars kommer du tänka "varför köpte jag den inte".. För det är verkligen en drömbil big_smile Vill du verkligen få typ växellådsras eller turboras på supran och gå in i garaget och tänka "åh, om jag ändå hade opeln"..

Äh, du fattar wink

Så tänker man inte. När Opeln har rostat sönder efter en vecka så tänker han "Varför sålde jag min fina Supra för - En av världens snyggaste bilmodeller i utbyte mot en bil från världens sämsta bilmärke" big_smile big_smile wink

Hört talas om trabant? ;P

Sen det hära med rosten. visst opel är kanske inte debästa p det där med rost men de är de värsta bilarna för det. Alla bilar rostar, men man kan ju alltid "fördröja" detta fenomen om man vårdar bilen ordentligt.

Jag förstår om vissa säger att han ska behålla supran då detta VERKLIGEN är ett monster, men samtidigt så förstår man ju att han kanske vill ha något nytt som är kul.
Jag skulle gärna ha bägge två av bilarna då båda är otroligt fina big_smile

VAlet är ditt kompis. byt den bil du känner för ^^

Muttley
3 augusti 2007
Fredrik.Gustavsson skrev:
tkd_rille skrev:
smile opeln då den är mer värd och kommer hålla värdet smile

supran är gammal. fina former men opeln ändå..

nybilskänsla är roligare big_smile

Är du dum på riktigt ?
Du kan inte mena att en Ny opel håller värdet bättre än en Supra ?
Suprorna kostar ju fortfarande 200k kr och hans är förmodligen värd väldigt mkt mer eftersom den har några hk under huven.
Så det där var väl inte det smartaste du kunde sagt.
Supran är gammal men visst fasen har den design som dagens bilar och betydligt mer teknik som dessutom är bevisad att den håller eftersom bilarna vart med i snart 15 år.

dum är jag inte smile  ag tycker opeln är så mycket snyggare än supran smile har åkt båda sorterna kanske inte med 792 hk men typ 350 hks supra, jag tyckte väl den var trevlig men inte min sort utav bil. 

sen litar jag själv inte på äldre sportbilar supran är hållbar men andra ?? vettifasen. celican är inte hållbara av sig iallafall, svindyra i reperation med.

nej den nya opeln tycker jag är så mycket finare iallafall smile

7 120 Inlägg
3 augusti 2007
Jag hade sålt Supran. Och köpt en Supra med lite mindre hk. Ca. 400 - 500?!
Då håller den, kan jag lova.

Studerande
463 Inlägg
3 augusti 2007
Aerodynamik skrev:
Jag hade sålt Supran. Och köpt en Supra med lite mindre hk. Ca. 400 - 500?!
Då håller den, kan jag lova.

Tror du inte att det är lättare att trimma ner den han har ist? tongue

Tjejkompis: Alltså fälgar, visst är det dom där grejerna i mitten av hjulen?
Jag: Jaa...
Tjejkompis: Varför ska man ha så stora såna?

Tunnelmaster
348 Inlägg
3 augusti 2007
Vad har du för motorspec på supran?

Marcus Karlsson - Katrineholm
Ford Focus RS TimeAttack Projekt ---> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=310771

58 Inlägg
3 augusti 2007
Alltid trevligt med en ny bil som (förhoppningsvis) inte krånglar etc.. men Astra OPC? provade en sådan för några månader sedan och visst den var rätt kul de första 10-15 minuterna men sen fick jag nog av understyrningen och opeln överlag.

Hade lätt valt en Mazda 3 MPS, VW Golf GTI, beg. Honda CTR EP3 eller en beg. BMW 130i före opeln.

2 123 Inlägg
3 augusti 2007
tkd_rille skrev:
Fredrik.Gustavsson skrev:
tkd_rille skrev:
smile opeln då den är mer värd och kommer hålla värdet smile

supran är gammal. fina former men opeln ändå..

nybilskänsla är roligare big_smile

Är du dum på riktigt ?
Du kan inte mena att en Ny opel håller värdet bättre än en Supra ?
Suprorna kostar ju fortfarande 200k kr och hans är förmodligen värd väldigt mkt mer eftersom den har några hk under huven.
Så det där var väl inte det smartaste du kunde sagt.
Supran är gammal men visst fasen har den design som dagens bilar och betydligt mer teknik som dessutom är bevisad att den håller eftersom bilarna vart med i snart 15 år.

dum är jag inte smile  ag tycker opeln är så mycket snyggare än supran smile har åkt båda sorterna kanske inte med 792 hk men typ 350 hks supra, jag tyckte väl den var trevlig men inte min sort utav bil. 

sen litar jag själv inte på äldre sportbilar supran är hållbar men andra ?? vettifasen. celican är inte hållbara av sig iallafall, svindyra i reperation med.

nej den nya opeln tycker jag är så mycket finare iallafall smile

Njae vi har lite delade uppfattningar du och jag, hur Celican håller yttrar jag mig inte om eftersom jag enbart kört sisodär 100 mil med min.
Reservdelarna är svindyra, det håller jag med om.
Men bilen är byggd hur bra som helst och är absolut inga problem att skruva med.

Sök