Tja har köpt nya säten (ej orginal) e det svårt att få dit dem?
Hur mycket tar en firma för jobbet ungefär om man inte klara det själv. mvh//zani
Ska du lämna bort det till en firma får du nog räkna med ett par tusen lappar. Dom måste göra mallar för stolsfästena och därefter göra dom i stål och få dom att passa. Du har ingen du känner som kan hjälpa dig istället ? Så kan han få 500kr och en platta öl. Blir jävligt dyrt i och med att svetsare/metalarbetare tar 400kr/h ungefär : /
Hur mycket tar en firma för jobbet ungefär om man inte klara det själv. mvh//zani
Ska du lämna bort det till en firma får du nog räkna med ett par tusen lappar. Dom måste göra mallar för stolsfästena och därefter göra dom i stål och få dom att passa. Du har ingen du känner som kan hjälpa dig istället ? Så kan han få 500kr och en platta öl. Blir jävligt dyrt i och med att svetsare/metalarbetare tar 400kr/h ungefär : /
polarene svetsare jävligt duktig e han. men han har aldrig jobbat med bilar.
Ska prova hur många timmar kan det ta?? för jag har ingen plats just nu att mecka på?
polarene svetsare jävligt duktig e han. men han har aldrig jobbat med bilar.
Ska prova hur många timmar kan det ta?? för jag har ingen plats just nu att mecka på?
Alltså det tar ju ett tag ändå, det ska göras mallar av aluminium, man får borra och böja och prova sig fram. Det kan du självklart göra själv, allt du behöver är ju en borr/skruvdragare, skruvstäd, hammare och lite bultar+låsbrickor. Sen får din polare göra verklighet av mallen, jag använde relativt tunn aluminium till mina mallar, det ska inte gå att böja alldeles för lätt, då är risken att mallen blir dålig och stolarna passar inte. När du gör stolsfästen så tänk igenom det länge för du vill inte att stolarna kommer för långt upp, då går det inte att sitta normalt i bilen.