3813
Sök

bilförmedlare eller ren bluff?

160 Inlägg
5 augusti 2007
Trådstartare
Hej!
blev idag uppringd av en kille som påstod sig vara bilförmedlare.

han ringde egenligen på en 200:a jag hade men som blev såld så frågade han mig om jag hade nån annan bil till salu så sa jag då min 300:a istället o berättade allt där var gjort med den.
han sa att det var mycket intressant och jag drog till med ett ganska saftigt pris på bilen och han accepterade budet direkt(!).

men jag tycker allt känns ganska skumt för att eftersom han var bilförmedlare så skulle han sälja vidare bilen direkt till en kund.
och då ville han att jag skulle köra upp bilen till stockholm(bor i skåne). och sätta bilen hos hans företag. sen skulle bilen stå där mellan 3-7 dagar för att kontrolleras och sen när kunden tog emot bilen fick jag mina pengar insatt på kontot och samtidigt sker ägarbytet.

är det verkligen så det funkar när det gäller bilförmedlare? jag menar då åker jag hem varken utan bil och pengar och ska få pengarna senare. där finns ju ingen garanti för att han e en bluff o skeppar bilen vidare till polen eller nått istället.
men vi skulle skriva kontrakt på pengarna osv men kontrakten har jag ju ingen nytta av om bilen går till polen och han kanske går i konkurs eller nåt.

och ännu en grej som verkar vara konstigt är att hans mobilnummer står inte registrerat nånstans. antar att det är en kontantkort?

210 Inlägg
5 augusti 2007
låter onekligen som en bluff. du lämnar bilen på ett ställe där du inte har koll på den, dagen efter är den säkert redan borta och det nummret du har till honom fungerar inte längre.

vilken bilaffär är så lätt/bra så att det är "overkligt"??

1 567 Inlägg
5 augusti 2007
Klart det är en bluff...Sök runt lite på forumen så kommer du märka av att tillväga sättet är samma..Hette han Lasse?
Senast redigerat av 940R (5 augusti 2007)

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

160 Inlägg
5 augusti 2007
Trådstartare
Nemo skrev:
låter onekligen som en bluff. du lämnar bilen på ett ställe där du inte har koll på den, dagen efter är den säkert redan borta och det nummret du har till honom fungerar inte längre.

vilken bilaffär är så lätt/bra så att det är "overkligt"??

jo det är de jag menar! det låter för bra för att vara sant.

ska jag lämna iväg min bil ska jag ha pengarna innan jag åker därifrån!
sen skiter jag i vad han gör me  bilen. smile

terazzi
5 augusti 2007
Hört om liknande innan.. se upp e nog en bluff!!!

210 Inlägg
5 augusti 2007
nu har jag semester i 2 veckor, men annars hade jag kunnat kolla upp kontantkortet åt dig (jobbar med mobiltelefoni)

160 Inlägg
5 augusti 2007
Trådstartare
Nemo skrev:
nu har jag semester i 2 veckor, men annars hade jag kunnat kolla upp kontantkortet åt dig (jobbar med mobiltelefoni)

afan det hade varit kanon annars.
tyvärr så var han ganska het på gröten. han ville jag skulle köra upp redan imorrn. jag sa ju att jag jobbade o hade inte semester förrän nästa vecka igen.
då tyckte han att jag skulle ta ledigt från jobbet och komma upp med bilen imorrn.
så j-vla bråttom borde han inte ha med bilen!

1 079 Inlägg
5 augusti 2007
Har hört och läst mkt om såna där "bilförmedlare", det kontraktet är inte ens vatten värt, och ett olistat telefonnummer, inget organisationsnr osv osv. Varför stjäla när man kan få bilen körd hem till en och man har en vecka på sig att frakta iväg bilen/slakta den innan nån undrar vad som hänt, kvar har du ett kontrakt förmodligen tecknat mellan dig och en icke existerande firma/person. Jag skulle iaf inte lämna min bil ifrån mig förrän man har pengarna på kontot/i handen. Om han nu mot förmodan skulle ha en spekulant på en sådan bil så har han säkerligen pengar att betala dig med på en gång.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

1 567 Inlägg
5 augusti 2007
Ringer han igen så be han dra åt Helv***

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
5 augusti 2007
Säger sig självt att det är en skum bilhandlare. Läs mellan raderna!
En mer "reko" bilhandlare köper bilen av dig på plats där du säljer den, för att sedan skriva över den på sig själv först innan vidare försäljning.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

160 Inlägg
5 augusti 2007
Trådstartare
940R skrev:
Ringer han igen så be han dra åt Helv***

jo tänker nog säga nått liknande... och om han ska ha bilen får han komma ner o hämta den! och ha pengarna med sig!

220 Inlägg
5 augusti 2007
Bluff! Läste tidigare idag om det på evoforumet. var många som hade blivit uppringda och varnade.

FreddeK
5 augusti 2007
ett tps.skit i det!

145 Inlägg
5 augusti 2007
För min del så låter det självklart som en förmedlare...Du får inte vara så blåögd nu bara för att han accepterade ditt pris...tänk: Han accepterade ditt pris (vilket du själv tycker är för mycket), det finns ingen vanlig människa som bara accepterar ett pris så direkt.

Låt han inte lura dig nu!!!!!!!!!  glöm han!

/ Ville

956 Inlägg
5 augusti 2007
nej,låt aldrig någon sån där person sälja din bil åt dig...

eldus veldus

15 Inlägg
5 augusti 2007
http://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=3675

Här kan du läsa om hur folk har blivit lurade och folk som har blivit utsatta för "Bilförmedlare".... Deras tillvägagångssätt är precis det du skriver om, så släpp aldrig iväg bilen.

160 Inlägg
5 augusti 2007
Trådstartare
ahlgren- skrev:
http://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=3675

Här kan du läsa om hur folk har blivit lurade och folk som har blivit utsatta för "Bilförmedlare".... Deras tillvägagångssätt är precis det du skriver om, så släpp aldrig iväg bilen.

tackar!
ser ut som om jag får behålla ett tag till! men e där nån som e intresserad av att köpa bilen för ca 40k mer än marknadsvärdet så hör av er! jag e öppen för förslag! tongue

Sök