4444
Sök

6*9or vill inte fungera riktigt!

183 Inlägg
9 augusti 2007
Trådstartare
Tjena
Har köpt ett nytt slutsteg till två 6*9or i hatthyllan. Har testat båda högtalarna så att de funkar. Har dragit en egen strömkabel från nya slutsteget till batteriet men har bryggat de där två L- och R-kablarna från första slutsteget som går till huvudenheten. Det är en helt ny huvudenhet som ska ha bra lågnivåstöd så att den klarar att köra två slutsteg.

Men problemet är att så fort jag startar bilen och stereon och spelar en låt så spelas ingen musik utan det bara låter konstigt i högtalarna. Inget brus direkt men mer skramel/dånande/vibrerande. Lite svårt att beskriva ljudet. Men det låter så oavsett volym.

Jag har kontrollerat så att alla kablar är rätt dragna, det kommer ju ström till slutsteget och det verka fungera normalt annars. Ett annat problem är att även när bilen är avstängd så hörs det ett svagt brus från högtalarna, som om man har radion på utan nån inställd kanal. Det går alltsp ström går till slutsteget/högtalarna fastän bilen inte är igång.

Är det någon som kan identifiera dessa problem och hjälpa mig så skulle jag vara evigt tacksam!

Mvh
Fredrik

905 Inlägg
9 augusti 2007
darkdog8 skrev:
Tjena
Har dragit en egen strömkabel från nya slutsteget till batteriet men har bryggat de där två L- och R-kablarna från första slutsteget som går till huvudenheten.

Du menar inte att du har delat upp lågnivåsignalen med en en sån där y-split hoppas jag. Fattar inte hur du har kopplat om jag ska vara ärlig.

183 Inlägg
9 augusti 2007
Trådstartare
Vet inte riktigt vad en y-split är men det är iaf så att L- och R-kablarna som går från huvudenheten till slutsteget istället går till en kabel som delar upp i fyra kablar så att det går till L och R på båda slustegen.

Bessewisser
556 Inlägg
10 augusti 2007
Hm menar du att du har kopplat Vit och Röd RCA till ena steget sen från output till andra steget med en annan sepparat RCA kabel?

Eller har du kopplat röd RCA till ena och Vita RCAn till andra steget?

Om jag ska vara ärlig så förstod jag inte riktigt vad du skrev men om du har kopplat som alternativ B så måste jag säga "Åhhhhhhh" men om det är alternativ A så vet jag faktiskt inte vad som är fel

//SkyNard

How low

183 Inlägg
10 augusti 2007
Trådstartare
SkyNard skrev:
Hm menar du att du har kopplat Vit och Röd RCA till ena steget sen från output till andra steget med en annan sepparat RCA kabel?

Eller har du kopplat röd RCA till ena och Vita RCAn till andra steget?

Om jag ska vara ärlig så förstod jag inte riktigt vad du skrev men om du har kopplat som alternativ B så måste jag säga "Åhhhhhhh" men om det är alternativ A så vet jag faktiskt inte vad som är fel

//SkyNard

Haha måste gå och kolla en extra gång bara för det tongue
Men jag är 99% säker på att jag INTE gjort så.

NMI skrev:
lägg upp en bild hur det ser ut så är det lättare.

Mvh nyberg

Ska se om jag inte kan göra det.

Sök