9 augusti 2007
Trådstartare
Tjena
Har köpt ett nytt slutsteg till två 6*9or i hatthyllan. Har testat båda högtalarna så att de funkar. Har dragit en egen strömkabel från nya slutsteget till batteriet men har bryggat de där två L- och R-kablarna från första slutsteget som går till huvudenheten. Det är en helt ny huvudenhet som ska ha bra lågnivåstöd så att den klarar att köra två slutsteg.
Men problemet är att så fort jag startar bilen och stereon och spelar en låt så spelas ingen musik utan det bara låter konstigt i högtalarna. Inget brus direkt men mer skramel/dånande/vibrerande. Lite svårt att beskriva ljudet. Men det låter så oavsett volym.
Jag har kontrollerat så att alla kablar är rätt dragna, det kommer ju ström till slutsteget och det verka fungera normalt annars. Ett annat problem är att även när bilen är avstängd så hörs det ett svagt brus från högtalarna, som om man har radion på utan nån inställd kanal. Det går alltsp ström går till slutsteget/högtalarna fastän bilen inte är igång.
Är det någon som kan identifiera dessa problem och hjälpa mig så skulle jag vara evigt tacksam!
Mvh
Fredrik