3560
Sök

Billig glasfiberväv?

156 Inlägg
20 augusti 2007
Trådstartare
Hej, någon som har något tips där man kan köpa glasfiberväv i "storpack"

11 Inlägg
20 augusti 2007
Snacka med något lokalt båt företag som håller på å reparera båtar, brukar kunna fixa rullar med väv rätt så billigt.

1 653 Inlägg
20 augusti 2007
är det väv eller matta du ska ha? en väldigt stor skillnad nämligen!

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

156 Inlägg
20 augusti 2007
Trådstartare
Vet inte ricktigt vad som är skillnaden men jag tror att det är väv jag ska ha, det som man bygger ljudbyggen med och kjolpaket osv. med polyester!

21 Inlägg
20 augusti 2007
som ngn sa innan, Biltemas funkar fint tror det är 10m2 i den, kostar runt 300.

Det är klart vi ska äta djur! varför skulle dom annars vara gjorda av kött?

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
1 417 Inlägg
20 augusti 2007
Jonasdaa skrev:
Vet inte ricktigt vad som är skillnaden men jag tror att det är väv jag ska ha, det som man bygger ljudbyggen med och kjolpaket osv. med polyester!

Jag tror nog mattan är billigare. Men är inte säker, kolla innan du köper!

12 086 Inlägg
21 augusti 2007
Thullen skrev:

Mattan är pressad och innehåller lim, väven är vävd. Så mkt för den VÄLDIGT stora skillnaden =P

Matta säljer dom på Biltema, väv kan du köpa på Al Composite bl a, lr på närmaste marin.
Plastar du med polyester kan du använda vilket som, ska du plasta med epoxi måste du ha väv då epoxyn inte löser upp limmet i mattan.
Senast redigerat av JapMax (21 augusti 2007)

156 Inlägg
21 augusti 2007
Trådstartare
Tack så jättemycket JapMax smile för att du förklarade skillnaden big_smile Och tack för alla tipsen!

1 653 Inlägg
21 augusti 2007
JapMax skrev:
Thullen skrev:

Mattan är pressad och innehåller lim, väven är vävd. Så mkt för den VÄLDIGT stora skillnaden =P

Matta säljer dom på Biltema, väv kan du köpa på Al Composite bl a, lr på närmaste marin.
Plastar du med polyester kan du använda vilket som, ska du plasta med epoxi måste du ha väv då epoxyn inte löser upp limmet i mattan.

Det är en väldigt stor skillnad!
Det är olika användningsområden!
Mattan är mer lättformad och mer lättarbetad för baslådebyggen, väven ger finare yta och används som första lager, eller alla lager när du gjuter i en form.

så, ja, det är ganska vesäntlig skillnad!
Till baslåda ska du använda matta och polyester!

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

Assumption is the mother of all fuck ups!
764 Inlägg
21 augusti 2007
Jag har alltid köpt allt glasfiber, polyester, aceton och allt övrigt man kan önska sig (till mina båtar) hos en båtbyggare i Ulricehamn.. Skitbilligt - kommer dock ej ihåg vad de heter men så många båtbyggare kan det ju inte finnas i u-hamn smile

EDIT: Du köper glasfibern som metervara och polyester, aceton i liter.. Alltså riktigt stora paket om du vill det tongue
Senast redigerat av axelj (21 augusti 2007)

Sök