3360
Sök

Bmw 325 -91, rycker mellan 0-2500rpm

163 Inlägg
21 augusti 2007
Trådstartare
Hej, bilen rycker mellan 0-2500rpm vid gaspådrag.
Har lämnat in den på felsökning men de hittade inga fel.
Jag har fått för mig att det kan vara någon tändspole som spökar.
Han ger baksugssmällar ibland och hackar på alla växlar.
Tomgången är fin, det är just vid gaspådrag bilen beter sig lustigt.
Tändstiften är nybytta.

Någon som kan ha någon ide? Testade koppla ur lmm i ca 5min, hjälpte inte kanske inte var tillräckligt?
Senast redigerat av pr0bz (21 augusti 2007)

Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
21 augusti 2007
Har samma besvär bara att jag har en e46 320 och vet problemet!På slangen till insuget sitter det en liten stump slang som går in ngnstans som är av! Svårt att se under alla slangar och bråte men den drar tjuvluft där och får oren gång på låga varv! Skuttar lite emellanåt! Kolla alla slangar! Lyssna även om du hör ett litet vinande,visslande när du gasar till precis!Lycka till

-Mike-

163 Inlägg
21 augusti 2007
Trådstartare
Jag har sprutat ner hela motorn med startgas smile Men det var inget jag märkte förutom vakumslangarna till ventilhuset, men de är bytta hmm

Det var på bmw de hittade lekaget på slangarna, så de borde ju inte vara några mer.
Senast redigerat av pr0bz (21 augusti 2007)

Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
21 augusti 2007
pr0bz skrev:
Jag har sprutat ner hela motorn med startgas smile Men det var inget jag märkte förutom vakumslangarna till ventilhuset, men de är bytta hmm

Det var på bmw de hittade lekaget på slangarna, så de borde ju inte vara några mer.

De var det ja! Då var min teori förbi! Kom en till! Om du har kört och fått fel värden på Lambdasonden så testa att nolla den med! Dra ur säkringen till den eller skruva av pluspolen ett tag! Min gamla bil fick fel värden en gång och då gick den inge bra men då drog jag ur säkringen till Lambdasonden och vips så gick han rent igen!
Senast redigerat av MikeAero (21 augusti 2007)

-Mike-

163 Inlägg
22 augusti 2007
Trådstartare
Testade att dra ut lmm under en längre resa idag. Bilen gick faktiskt bättre.
Hackade med 3-4ans växel om man drog fullt när man låg i ca 40.
Men då var det bara hack mellan 0-1000rpm, tror nästan att det kan vara lmm som spökar.
Ska se om jag vågar rengöra den.

Sök