3231
Sök

vad tror ni om denna iden?? bmw e34 basbygge

1 058 Inlägg
22 augusti 2007
Trådstartare
har funderat på hur man får in basen bäst i cupen på min bimmer, och kommitfram till att jag ska isolera lådan från så mkt som möjligt av bagaget med en platta av tjock spånskiva bakom lådan?? vad tror ni om det? finns det risk att det kommer låta konstigt med lådan spelande i en så liten volym? problem med avstämningen ? nån som provat? ös på med förslag och egna erfarenheter!

http://www.geting.se/image.php/58290-BAGAGE.JPG

PoLoud =D

tokfrans
982 Inlägg
22 augusti 2007
ha det helt tätt mot ryggstlödet om du kan.. annars blir det väl en form av bandpass låda

1 058 Inlägg
22 augusti 2007
Trådstartare
k1mm0 skrev:
ha det helt tätt mot ryggstlödet om du kan.. annars blir det väl en form av bandpass låda

Lite detta jag var rädd för..

Kanske bygga en sorts tratt framför lådan som går in skidluckan ... ??

PoLoud =D

Markolainen
22 augusti 2007
Har liknande på min, fast en bas på höger och en på vänster. Jag tycker det låter helt bra. Men är absolut ingen ljud-freak.

2 911 Inlägg
23 augusti 2007
Ha väggen frampå lådan istället, fast med hål för bas och port.
Sätt lådan maximalt 7-10cm ifrån baksätesplåten och bygg lådan i samma lutning som baksätet.

Funkade prima i min E32 och smiskade som F...

1 058 Inlägg
23 augusti 2007
Trådstartare
Decibel skrev:
Ha väggen frampå lådan istället, fast med hål för bas och port.
Sätt lådan maximalt 7-10cm ifrån baksätesplåten och bygg lådan i samma lutning som baksätet.

Funkade prima i min E32 och smiskade som F...

okej, ska prova detta, kosmetsikt blir det ju mkt fulare men om det låter bättre så okej;P får väl bara vänta på min bas som jag beställt sen ska här provas lite olika lösningar... tyvärr så är redan lådan byggd och har ingen lutning men det får gå ändå..

PoLoud =D

163 Inlägg
23 augusti 2007
Bygg en tratt, från lådans sidor mot ryggstödsplåten, sen stäng in basen med en skiva bakom så den inte syns, så ska jag göra nu i helgen. Men undra hur ljudet blir.
En 12" och en 3" port lär väl låta skumt i det lilla skidluckehålet, får nästan bygga en portad låda.

Sök