2730
Sök

volvo s70 - orsak och problem

4 Inlägg
23 augusti 2007
Trådstartare
#1
köpte en s70 2,5 GLT 170hk...motorn var helren iaf men hittade lite fel på resten och har lite frågor vore snällt att få svar då jag ibland är helt ute och cycklar och är extremt känslig vad gäller bilar o deras brister... men jag är jävligt dålig på avgöra orsakerna till problem och har ingen erfarenhet utöver att byta olja filter och däck..

1.märkte att det tar tid att få stopp på jäveln, beror det på bromsbeläggen, -oken eller -skivorna?

2.sen märkte jag även att när man svänger med den så låter det som ngt skrapljud eller typ gummi mot gummi -ljud?

3.när man åkte på en gupp landade man rätt hårt brukar det vara fjädrarna eller ngt annat runt det systemet?

4.ratten börjar darra när vi kommer i hastigheter mellan 120-210 slutar aldrig med farten.. däcken har rätt luftryck i samtliga 4a..

5.känns som om de accelererar lite olika vid olika starttilfälen av motorn? får intrycket av när jag trycker gasen i botten att det går snabbare ibland att komma i fart och ibland saktare? värt att nämna att min polare spöade mig vid rödljusen med en 1,6 liter corolla trots att han är mkt sämmre förare men jag kan ha inbillat mig lite då jag var trött o hade brist på sömn under senaste veckan...

6.blir även lite darrigt ibland vid start i första växel fast jag behandlar kopplingen likadant varje gång?

7. enda elektroniska felet jag hittade var när man från förarsidan kunde dra ner allas bilirutor men inte ta upp dem förutom den egna, orsak ngn?

uppskattar alla svar, tack


Sök