2888
Sök

3cyl efter vattenpumpsbyte (B234F)

303 Inlägg
1 september 2007
Trådstartare
Min vattenpump havererade på väg hem i måndags. Vart utan vatten och tempen steg totalt! Hann dock stanna, låta bilen svalna å köra hem sedan (2km hemmifrån). Efter många om och men lyckats byta vattenpumpen så var allt frid och fröjd första 3 milen.. men efter det började den tvärt gå på bara 3 cylindrar. Oavsett om motorn är varm/kall, höga/låga varv. Det började mer och mer.. och tillslut vart det 100% på bara 3st. Väntar på verktyg att få ut stiften bl.a så medans jag väntar tänkte jag fråga:

Kan det ha hänt något med själva motorn när den blev varm? Körde kanske 400m då.
Har jag lyckats pilla något när jag bytte v.pumpen? Svårt att tro då man inte är där å härjar

Har lånat ut alla mina verktyg just nu så jag kan på en gång ej kolla ett shite Men om någon har någon idé/tips/förslag så här på rak arm så tags detta gärna emot smile

If someone draws a line in the sand you may legally ignore said challenge by filling it in.

130 Inlägg
1 september 2007
motorn kan ha blitt så varm att en ventilfjäder har gått av och då kan den böja gå på tre... men jag kan inte tänka mig att du har kommit åt något när du bytte vattenpumpen.. annars så är det kammen men de kan jag inte tänka mig... men byt stift först

303 Inlägg
1 september 2007
Trådstartare
Gaba_flumm skrev:
motorn kan ha blitt så varm att en ventilfjäder har gått av och då kan den böja gå på tre... men jag kan inte tänka mig att du har kommit åt något när du bytte vattenpumpen.. annars så är det kammen men de kan jag inte tänka mig... men byt stift först

Mm hoppas verkligen inte på detta =/ men den var ju inte varm spec. länge. Nåja.. börjar med att byta stift så får vi se smile

If someone draws a line in the sand you may legally ignore said challenge by filling it in.

Sök