Hallå hallå jag har en fråga: Kamremmen har gått av på min Honda civic -90 1,5 liters...är det någon som kan svara på om det bara är att hänga dit en ny rem eller är motorn paj????
Man kan plocka ur stiften. Köra ner en mejsel i ettan, vrida remskivan så att kolven står typ halva vägen ner. Sedan vrider man kammen för hand och provar med tryckluft i cylinder efter cylinder att det verkar tätt.
/Göran
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
En del 8 ventilare haar ju ventilerna "rakt", alltså dom pekar rakt ner mot kolven...dessa brukar klara sig utan skador... Men me en 16 ventilare e de ska vi sejja "nästan" omöjligt att klara sig utan någon böjd ventil...
-Lada 1200 TIC -85 "The Vladimir-Driftern"
"Livet är för kort för att köra med dåliga bilar!"
-Honda Accord 2.0i Sport -03 "Bruksbilen"
Bättre rubriker! Skärpning!. hoppas dock du får svar på din fråga men till nästa gång!.
- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy "Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Prova att montera ny rem. Känner inte till om fungerar på din Honda Ibland kan det gå bra men oftast inte.
Här kommer lite erfarenheter om kamremsbrott och överkuggade/felkuggade remmar....
Om man hör ett gnisslande metalliskt knackande ljud så betyder det att en ventil krökt sig,kompet kan vara bra och ventilen tätt men ändå har det varit närkontakt. Brukar fungera i ca 500 mil sen går skaftet av . Om du renoverar en Topp med detta fel byt både ventil och styrning
tack för alla bra svar.... jag provar och hänga dit en ny rem så får vi se om det funkar eller inte. jag lovar att säga till hur d gick.. tack än en gång för bra svar