Hej min hastighetsmätare krånglar på min 740 gl 88. Den funkar oftast men glappar ibland, nån som haft liknande problem eller kan ge tips på hur man fixar det? Alla svar uppskattas mycket.
Hej min hastighetsmätare krånglar på min 740 gl 88. Den funkar oftast men glappar ibland, nån som haft liknande problem eller kan ge tips på hur man fixar det? Alla svar uppskattas mycket.
Mvh David
har samma fel på min.. fast min e sten död nu.
den är på verkstan nu dom ska byta givare i bakaxeln. oftast sitter felet där sa dom till mig..
jag hade precis samma fel på min 740... fick byta hastighetsmätare
Vad fick du betala för detta?
Har liknande problem med min hastighets-, tripp- och bensinmätare. Hastighets- och trippmätarna är stendöda fram tills att bilen blir varm, efter att jag kört ca 20 km...bensinmätaren har flippat ut totalt...den är för det mesta nere på botten, ibland får den för sig att hoppa upp till halvtank, men bara när bilen är fulltankat, men som oftast är den även då på botten. Ibland när jag använder tutan studsar den dock upp, men fallar platt död lika snabbt...någon som vet vart detta felet bottnar? Min 740 är av årsmodell 90...
Jag hade samma fel på min 740 oxå..men åtgärdade det aldrig..tyckte att det var kul dn när hoppade upp i 120 ibland när man körde i 50 osv..hehe..men d brukar väl vara glapp eller nått sånt..dom andra har ju redan gett finare tips! Lycka te!
jag hade precis samma fel på min 740... fick byta hastighetsmätare
Vad fick du betala för detta?
Har liknande problem med min hastighets-, tripp- och bensinmätare. Hastighets- och trippmätarna är stendöda fram tills att bilen blir varm, efter att jag kört ca 20 km...bensinmätaren har flippat ut totalt...den är för det mesta nere på botten, ibland får den för sig att hoppa upp till halvtank, men bara när bilen är fulltankat, men som oftast är den även då på botten. Ibland när jag använder tutan studsar den dock upp, men fallar platt död lika snabbt...någon som vet vart detta felet bottnar? Min 740 är av årsmodell 90...
hej har en 745 glt 88 och nu börjar mätarna krångla efter snart 20 år
hastighetsmätaren håller sig lugnt en stund, men efter ett tag börjar den som en jojjo flyger hejvilt, verkar som vajern slinter, men jag läste ju här att dom har ingen vajer. Det roliga är att även trippmätaren visar fel
tankmätaren visar fel, och belysningen för rpm mätaren är paj. Det senare funkade förut genom milt våld mot instrumentpanelen men nu är den helt död.
Vore kul om man kunde åtgärda dessa fel. Verkar ju som att både tank och hastighetsgivare är paj, Är det svårt att byta givare själv?