3147
Sök

höja laddtryck saab 9000 ltt

med lem
1 925 Inlägg
29 juni 2007
Trådstartare
#1
kan man höjja laddet på min saab ? har magnetventil monterad .

hur gör man ?

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

666 Inlägg
29 juni 2007
#2
Inte att rekomendera att bara höjja laddet... eftersom din motor då kommer jobba för att sänka det om man inte mappar om den... det du bör göra är kontakta nordicuhr, speedparts, maptune eller annan käns saab trimmare, så köper du ett chipp som ställer om tändning och bränsletryck, på så vis får du litta mer ladd och bilen får fler pollar

//Silver


103 Inlägg
29 juni 2007
#3
Inga pystrimm nu :p, Skaffa en annan programvara och du kommer märka en JÄVLA skillnad big_smile


med lem
1 925 Inlägg
29 juni 2007
Trådstartare
#4
silverbird skrev:
Inte att rekomendera att bara höjja laddet... eftersom din motor då kommer jobba för att sänka det om man inte mappar om den... det du bör göra är kontakta nordicuhr, speedparts, maptune eller annan käns saab trimmare, så köper du ett chipp som ställer om tändning och bränsletryck, på så vis får du litta mer ladd och bilen får fler pollar

//Silver

jag vet,,,men jag ska bara prova ! inte ha det o köra med altså....



är det någon som kan svara på min fråga ?

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

666 Inlägg
29 juni 2007
#5
mhm, bara lite... så skruvar du på wastegaten, skruvar ut skruven så stången blir längre, då laddar den mer, testa dig fram.. men skyll dig själv om det rasar...
annars rycker du slangen till magnetventilen... då får du skenande laddtryck, dvs turbon laddar så mycket den kan en stund, sen skär den ihopa
Senast redigerat av silverbird (29 juni 2007)


Mekaniker
245 Inlägg
1 juli 2007
#6
Skruva då inte i westgaten vad du än gör!!
de ger i princip inget! sitter de APC så är de skit lätt att höja laddet+ att de är mkt säkrare smile

då skruvar du upp laddet via styrboxen som styr laddet och då kan du få upp till ca 1bar
men då är de inte säker att den får nog med sOPPA!
men du kan ju skruva lite.

If it ain't low slam it!

5 710 Inlägg
2 juli 2007
#7
1. Kortare stång ger högre laddtryck.
2. "Skruv-APC:n" försvann 1989.....detta gäller en betydligt nyare bil....

MVH Jonas
..............

4 Inlägg
3 september 2007
#8
tja. ta den slangen som går från WG till magnetventilen och sätt ett gren på den slangen till ngn sorts pysventil så äre bara o ställa in ett lagom ladd o köra sen.. har kört så i över ett år nu på min 9000 fungerar prima!


Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
3 september 2007
#9
Vill du ha mer ladd så är det ju bara att rycka slangen till WG men då har du TOTALT skenande laddtryck som följd...
Vad är du du ska ha laddet till utan att egentligen använda det?


5 710 Inlägg
4 september 2007
#10
SvenssoN_SaaB skrev:
tja. ta den slangen som går från WG till magnetventilen och sätt ett gren på den slangen till ngn sorts pysventil så äre bara o ställa in ett lagom ladd o köra sen.. har kört så i över ett år nu på min 9000 fungerar prima!

Vad är lagom ladd?
Gränsen mellan lagom och för mycket är hårfin och att kliva över gränsen kostar mycket pengar.......pystrimma kan man göra men man bör veta vad man håller på med och vad man ger sig in på.

MVH Jonas
..............

preem pump
836 Inlägg
4 september 2007
#11
900_t16 skrev:
Skruva då inte i westgaten vad du än gör!!
de ger i princip inget! sitter de APC så är de skit lätt att höja laddet+ att de är mkt säkrare smile

då skruvar du upp laddet via styrboxen som styr laddet och då kan du få upp till ca 1bar
men då är de inte säker att den får nog med sOPPA!
men du kan ju skruva lite.

1bar lär han ju redan ha om han har chippat den till 210 hk

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii

2 164 Inlägg
4 september 2007
#12
Skaffa en ny programvara för att höja effekten.
Att pystrimma är inget man gör på en saab om man vill att de ska hålla.

MVH

F



Sök