4308
Sök

Kondensator, trasig?

265 Inlägg
8 september 2007
Trådstartare
Tjena, fick ihop systemet för någon dag sen och det fungerar kanon! wink. Men har en kondenstor som skall visa volt, men de gör den inte?!, trasig? Har ett extra batteri bak, + vidare till kondingen och vidare till steget. Sen är jorden dragen från steget, till kondingen sen till bra jordpunkt i chassit.

Vad skall man använda för att mäta bak? Har bara en 12v penna nu så ser ju bara att det kommer ström. Och om man plockar säkringen så de ej kommer ström till kondingen, får man då använda voltpennan på kondingen, ser jag ju iaf om det är ström i den. Eller laddar jag ur den då? Kondingen laddades för den delen upp med ett motstånd som jag fick med till kondingen, köpte den ny, inte beggad.
Senast redigerat av stukastini (8 september 2007)

-

21 761 Inlägg
8 september 2007
Finns det inte en separat plusmatning till displayen på kondingen eller liknande?

12V mätpenna är inget att ha för spänningsmätning i bilen, den visar i princip bara om det finns spänning eller inte. Det måste vara större noggrannhet i mätningen än så. Multimeter duger mycket bra, behöver inte vara en dyr sak som kostar uppåt 1000 spänn utan det räcker egentligen med en vanlig som kan köpas hos tex Biltema/Mekonomen/Classe eller så..
Senast redigerat av Drönirettab (8 september 2007)

265 Inlägg
8 september 2007
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Finns det inte en separat plusmatning till displayen på kondingen eller liknande?

12V mätpenna är inget att ha för spänningsmätning i bilen, den visar i princip bara om det finns spänning eller inte. Det måste vara större noggrannhet i mätningen än så. Multimeter duger mycket bra, behöver inte vara en dyr sak som kostar uppåt 1000 spänn utan det räcker egentligen med en vanlig som kan köpas hos tex Biltema/Mekonomen/Classe eller så..

Ärligt talat kikade jag inte så noga big_smile, +/- ovanpå som vanligt, fast det är upphöjt med plast sista biten. Massa saker under det, skall ta mig en nogrannare titt.

-

Sök