3024
Sök

Problem med dumpventil varför?

24 Inlägg
8 september 2007
Trådstartare
hejsan tänkte bara fråga någon som vet mkt om s40 ,,, ja har köpt o satt i min dumpventil i bilen , och så känns d som att de krånglar hela tiden , för om ja varvar ut en växel ( ca 3-4 varv ) o får ut pys ljudet och inte lägger i nästa växel så händer det att bilen lägger av mitt upp i allt och jag undrar om ngn vet mer om de som kan föklara lite ??? om det är farligt lr så för bilen ???

ngn som kan svara ???

mvh matoz

Hojmek
748 Inlägg
8 september 2007
verkar som att den öppnar för länge, spänn fjädern lite

24 Inlägg
8 september 2007
Trådstartare
aha kasnke de ,, men de e ju de dumpkittet ja köpte från streetperfomance för 2800kr borde la inte vara några problem men aa ska se tack iaf smile

120 Inlägg
8 september 2007
Kolla slangarna igen så det inte är nå knas där.

Hojmek
748 Inlägg
8 september 2007
matoz skrev:
aha kasnke de ,, men de e ju de dumpkittet ja köpte från streetperfomance för 2800kr borde la inte vara några problem men aa ska se tack iaf smile

¨

Jo men du kan behöva justera fjädern för det, beroende på laddtryck.

24 Inlägg
8 september 2007
Trådstartare
lance skrev:
Kolla slangarna igen så det inte är nå knas där.

tack ska se om de e ngt problem där smile

Muttley
8 september 2007
jag kan säga dig att de kommer inte fungera, inte ens ett dumpkitt som är till x40 kommer fungera har jag hört.

de har med lmm att göra. så de är nog bara att ge upp smile
..
x40nordic har ju alla svaren till det.

simoni rimnäisi
269 Inlägg
8 september 2007
bilen drar nog tjuvluft nånstans eller också så har du placerat dumpen fel så att givaren till luften inte fungerar som den ska!!!

simoni rimnäisi

286 Inlägg
8 september 2007
Det är inte så enkelt att s40 har LMM och att bilen får fel mätvärden och därför dör den imellan växlingarna? Isåfall så fetar den på med soppa varje gång den dumpar, inte första s40 jag har hört talas om som har detta bekymmer nämligen.

24 Inlägg
9 september 2007
Trådstartare
Mokko skrev:
Det är inte så enkelt att s40 har LMM och att bilen får fel mätvärden och därför dör den imellan växlingarna? Isåfall så fetar den på med soppa varje gång den dumpar, inte första s40 jag har hört talas om som har detta bekymmer nämligen.

aa kan nog stämma ja , aa de känns som att bensinen går väldigt fort nu asså hehe sad

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
9 september 2007
problemet är ju som sagt att bilen inte räknar med att du släpper ut massor av luft som LMM har räknat... ofta har man också riktigt kass tomgång då normalt dumpen står lite öppen då, detta brukar "fuskaren" med öppen dump avhjälpa igenom att spänna fjärdern sår den inte orkar öppna vid lite vakum...

men det finns en lösning, att köpa ny dump, det finns sk sekvensiella dumpar, dom släpper direkt vid gassläpp 50% ut genom tratt och 50% återcirk, sedan när det värsta trycket är släppt så är den 100% återcirk... då räknar endast LMM fel på det lilla som släpptes först men detta brukar inte vara något problem...

245 Inlägg
9 september 2007
Prova att ställ in den riktigt först och främst.

Sök