2832
Sök

Är basens rörelse inräknat i Monteringsdjupet på baselementet?

22 Inlägg
9 september 2007
Trådstartare
#1
Hej.

Har suttit och räknat på en låda till en Kicker L7 10". Den är baserad på Kickers egna spec för en portad (compact) S10L7-BOX-Vented-125.

Volymen ska vara 35L + portens volym
Porten ska vara (64x290)mm och 500mm lång (jag har vinklat min port så jag skulle lägga till halva portens tjocklek (32mm) på längden)

Jag vill ha min port riktad åt samma håll som baselementet och baksidan lutat för ryggstödet så jag kunde inte använda kickers färdig ritade låda.

Efter ett antal timmar med en massa uträkningar och ritningar kom jag fram till en låda som fyller alla krav. Men det är en sak jag undrar över som kan göra att jag kanske får slänga ritningen.

Monteringsdjupet är 162mm enligt spec. Är basens rörelse inräknat? För jag har bara 177mm. För avståndet mellan Portens öppning i lådan och närmsta vägg var tvungen att var större än portens tjocklek(64mm), Men det stod inget och baselement.

Tacksam för svar.

Kom gärna med kommentarer.

http://www.garaget.org/gallery/archive/46762/150063_myo5kj.jpg
Baslåda till en Kicker L7 10"


Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
9 september 2007
#2
En bas går ju både utåt och inåt så det kan vara svårt att beräkna det så det är nog avstämt!

-Mike-

22 Inlägg
9 september 2007
Trådstartare
#3
MikeAero skrev:
En bas går ju både utåt och inåt så det kan vara svårt att beräkna det så det är nog avstämt!
Med andra ord borde jag klara mig med 177mm då?


16 Inlägg
9 september 2007
#4
är det bara jag som är dum nu eller?  Så som jag förstår det så undrar du om basen slår längre bak än va den är djup, men det kan väl inte vara rätt eller hur?

22 Inlägg
9 september 2007
Trådstartare
#5
SoZe skrev:
är det bara jag som är dum nu eller?  Så som jag förstår det så undrar du om basen slår längre bak än va den är djup, men det kan väl inte vara rätt eller hur?
Nja.. Det jag undrar är ifall monteringsdjupet som tillverkaren skriver är det som basen behöver för att kunna röra sig fritt. Så den inte slår i den bakre port väggen. Sedan ifall det ska vara extra mellan rum för luft? Hoppas ni förstår


1 867 Inlägg
9 september 2007
#6
Magneten rör sig ju inte.
Monteringsdjupet är ju det djup man behöver för att få plats med skiten, det ändras ju inte.
magneten sitter i korgen, som skruvas i lådan, inget som rör sig. Monteringsdjup=korg+magnet.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

22 Inlägg
9 september 2007
Trådstartare
#7
Koop skrev:
Magneten rör sig ju inte.
Monteringsdjupet är ju det djup man behöver för att få plats med skiten, det ändras ju inte.
magneten sitter i korgen, som skruvas i lådan, inget som rör sig. Monteringsdjup=korg+magnet.
Tack så jätte mycket för det svaret. Presic det jag ville höra. Orkade inte räkna ut och rita en ny låda. Tack


Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
9 september 2007
#8
Öhh var det det du undra! Trodde du undra om volymen blev mindre när basen slog och det var i beräkningen! Som sagt var får du in korgen och magneten utan att den ligger mot så är det inga problem men tänk på om du skulle ha basen mot ryggstödet att konen slår en liten bit ut också så den inte slår i ngt!

-Mike-

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
10 september 2007
#9
fins ju ett litet hål på magneten den ska man inte täckaöver


Sök