2449
Sök

Köpa ny skärm till datorn, men alla är för stora!!

Smålänning
7 883 Inlägg
10 september 2007
Trådstartare
Jo, som sagt, jag går i köptankar om en ny dataskärm, för den jag har tror jag är på uppliningen nu, har ju trots allt hängt med sen -98, alltså snart 10 år.

Men problemet är det att jag vill ha en 17" skärm, men hittar inga! ONOFF hemmavid säger att det inte finns att få tag på överhuvudtaget.

Anledningen till att jag vill ha 17" då:
1: Jag behöver inte större, då jag inte har så långt till skärmen...
2: Datorn är en Pentium II, och visst, 19" lär inte vara något problem med nya grafiken i den, men ändå onödig belastning...
3: Om det nu bara finns 19", nån med tips på någon billig "Normal" 19", alltså inte widescreen. Då kräver den massa skumma drivrutiner på en så gammal dator, och mer skit i bakgrunden är det sista den behöver wink

Tips på skärmar vill jag ha, men absolut inte större än 19" standard.

Och snälla, inget tjat om att jag ska byta dator, för jag vet att den är gammal, men den funkar bra, och är skapligt pigg... (Kanske mest p.g.a mig som "städar" regelbundet)

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

502 Inlägg
10 september 2007
www.shg.biz - hårdvara - skärmar - kolla runt och förhoppnings vis bli nöjd
Mvh

Hellre jagad och jäktad, en Anhållen och häktad

Moderator+
1 081 Inlägg
10 september 2007
http://www.dustinhome.se

Bästa nätbutiken, gå in på bildskärmar/TFT/17" sedan har du en hel hög att välja på. Även många billiga 19" om du vill det.

Vem jag?

Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
661 Inlägg
10 september 2007
Bildskärmar 15- 19 tum hittar du på webhallen.com sjukt bra sida , köpte min plattskärm
BenQ 19" TFT FP93GX+ (2ms) där, men använder datorn rätt mkt till gameing också, så ngn 2 ms behöver du inte men där finns i alla prisklasser

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !

Smålänning
7 883 Inlägg
10 september 2007
Trådstartare
Tackar! Där fanns mycket intressant.
Skönt att det finns nån som har lite koll wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Markolainen
10 september 2007
twin_cam skrev:
Datorn är en Pentium II, och visst, 19" lär inte vara något problem med nya grafiken i den, men ändå onödig belastning...

En 19" skärm belastar inte datorn något mer alls än en 17" så länge du kör samma upplösning wink

Men för att svara på din fråga så ska Dustin vara både bra och ganska så billiga smile

409 Inlägg
10 september 2007
jag hade frågat runt lite bland bekanta. folk slänger ju sina 17" skärmar nu för tiden..

16 Inlägg
10 september 2007
jag säger att du ska gå in på    http://www.prisjakt.nu   där har du dom billigaste skärmarna och vilka företag som har dom billigaste priserna och mycket annat och det finns mycket recensioner om produkterna också ^_^

Smålänning
7 883 Inlägg
10 september 2007
Trådstartare
Markolainen skrev:
twin_cam skrev:
Datorn är en Pentium II, och visst, 19" lär inte vara något problem med nya grafiken i den, men ändå onödig belastning...

En 19" skärm belastar inte datorn något mer alls än en 17" så länge du kör samma upplösning wink

Men för att svara på din fråga så ska Dustin vara både bra och ganska så billiga smile

Det vet jag, men man måste ju köra optimal upplösning för skärmen ju wink då blir det många punkter...

2 600 Inlägg
10 september 2007
jag köpte min 17 tums platt skärm på elgiganten smile den funka skit bra.

gör som jag kör gubba racer=)

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
11 september 2007
Kolla SoZes länkge. Prisjakt är en ruskigt bra sida som alla borde använda sig av när man köper prylar.
Fast jag bara undrar varför man vill ha en sån liten skärm? Man får ju inte plats med nånting då ju. 21" är minimum imo. O sålänge man sitter i Windows så tar det ju inte direkt nån prestanda. Men men, gör som du vill, är ju ändå du som ska leva med den. tongue

Whine whine!

Kontot inaktivt
104 Inlägg
11 september 2007
www.inrego.se säljer begagnade saker. Jag har handlat mycket av dom, och aldrig blivit missnöjd hittills.
Tänk på att ändra pris till inkl moms längst ner på sidan.

Mvh/ Adde
Senast redigerat av Addekarlsson (11 september 2007)

12 086 Inlägg
11 september 2007
Fan va billiga skärmarna är idag? När jag köpte min 19" TFT kosta den nästan 4 tusen :S

Smålänning
7 883 Inlägg
11 september 2007
Trådstartare
Hittade en 17" Hos en lokal firma (F.ö dom enda inom rimligt avstånd som hade en fläkt till en P2 på lager) i torsås. EDE data.
Någon som hört talas om Mirai innan? Verkar sjysst. 1695 kr är ju inte så blodigt...
http://www.ede.se/ sen monitor > TFT > Mirai 17

Sök