För att komma igång behövs ett lämpligt projekt bara å kolla säljes annonserna....
Sökord "lite pyssel" eller "något deffekt" är de optimala då kommer garanterat dom värsta liken fram.
Skulle nån polare säga verkar den inte lite väl risig så skit i han det gäller å lägga ribban högt om man ska få nån tid hos tokdoktorn
Lite buckligt men det verkade ju ok Cheva 400 spis +++
Den tar vi sa polisen / mars 2005
Undrar om framljusinställningen går igenom bilprovningen??
Vem kunde ana att slippapper va så dyrt
Ska de va så ska de va ordentligt
Då va första lagret grundfärg på, tur man har kompisar som vet hur en spackelspade ska hanteras annars hade ja nog spacklat än...
Sista lagret med slipgrund på.
Ja då börja de likna en bil då / maj 2005
Då va de bara resten kvar...
Klippt kabelmatta
Ingen kardan
Ingen kylare
mm mm mm
Efter mycket om och men så rulla gammla bettan in på sbp 2005-07-16
Lite synpukter hade dom men men
Det var sen projektet ändra inriktning efter lite vadslagning på jobbet och mycket trackasserier av Rogga.
Nu va det snabbast på 201 i KDR's sista tidsträning som gällde.
Hade haft lite problem med hjul som snurrade fortare än underlaget så vi bestämde oss för att satsa på grepp.
Bakaxel modifierades ford 9" lammeldiff 3:70 utv.
Låda byttes th400 man ventilhus race
För å få lite bättre drag i starten byttes turbin till en liten trevlig 8"
Men va fan nu spann de ju som aldrig förr...
18" va nog inte för race, fick åka till däckbolaget å köpa ett par gatslicks 15" istället.
Fick tre dagar före racet höra att Rogga satt i lustgas, så de va bara å hoppa i bilen å åka till A-a el å motor och införskaffa ett NOS system.
Nu har det varit en liten paus i mekandet men snart ä det dags å dra igång igen.
Måste fixa inredet under vintern sen har ja ju ingenstans att ha högtalarna längre nu när det har blitt en massa skräp i bagaget såsom lustgas å fuelcell.
mm mmm mm
Återkommer med lite nya bilder allt eftersom i vinter