2059
Sök

Dagens Fråga - BMW, Dyra delar och dålig första bil ?

33 Inlägg
15 september 2007
Trådstartare
Ny tråd ny dag smile what do you think?

Fisksoppa?

881 Inlägg
15 september 2007
Dyr försäkring (om du ska ha den på dig själv), dyra delar, men säkert en kul bil smile

dARKiE
5 031 Inlägg
15 september 2007
vilken Bmw modell pratar vi om?

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

33 Inlägg
15 september 2007
Trådstartare
BMW 318 - 325 typ .. smile    Bmw E36 elr E46 iaf

Fisksoppa?

33 Inlägg
15 september 2007
Trådstartare
:o

Fisksoppa?

.......
2 655 Inlägg
15 september 2007
HAHAHA. allså...  dom e då faan inge dyrare än andra bilar idag :S. allså man ska ju inte jämföra tex en 325:a mot en 240 utan man må ju tänka typ lika banor som typ m5 och kanske en t5:a eller m3 mot s3 och sånt. så jävla många gånger ja sett att folk snackar om att bmw e så jävla dyr att hålla igång men de e bara skitsnack. tycker inte dom e dyrare än andra bilar idag.

sen beror de ju på om man bor i centrala sthlm eller 10 mil ut i skogen eller har garage/ larm/ bilens vikt/ personens ålder/ hur länge man haft körkort. allså de e så mycke som spelar roll...
Senast redigerat av beemern (15 september 2007)

Teddan
2 495 Inlägg
15 september 2007
bmw har ganska bra reservdelspriser.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
15 september 2007
BMW är inte dyrare än ngn annan bil! Uppdatera er! Det var typ 10 år sedan det var så! Då fanns det inga gamla BMW på skrotarna men nu finns det det och då har även priset på originaldelar sjunkit! Många företag har reservdelar som är riktigt bra priser på! Micro säljer ju Brembo-bromsar till överkomliga priser tex. Försäkring är det som det är BMW har ju ett ganska stort utbud av starka motorer gentemot vad andra märken har! De prisvärda modellerna börjar ju vid 150 hk och uppåt där slutar ju de vanligaste modellerna vad gäller motorstyrka! Därefter är de ganska likvärdiga som vissa sa i kostnad! Man får ju jämföra Hk vs Försäkringsbelopp! Sedan är det ju var man bor och så vidare! Så jag skulle säga att de är inte dyrare än ngn annan bil på marknaden!

-Mike-

vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
741 Inlägg
15 september 2007
e36 är oftast körda ganska hårt å gått långt men billiga delar dock svindyr försäkring, när jag köpte evon sjönk min försäkring med 20000 från dieselen

881 Inlägg
15 september 2007
Det känns som att jag kanske ska specificera mig lite mer, den bmwn jag tittade på var en bmw 325ix (e30). Försäkringen var snordyr för mig som är 19. Reservdelarna har jag bara hört från andra att de är dyra, själv har jag inte bildat mig någon uppfattning för jag har aldrig ägt en bmw, än.. tongue

Thorssa
15 september 2007
Inte nå dyrare med reservdelar till en BMW än t.ex Audi och Volvo. Klar fördel med BMW är att de flesta sexorna har kamkedja och därmed slipper du dyra kamremsbyten.

Sök