2352
Sök

Fel på gasspjället på min 9000 aero -95

49 Inlägg
16 september 2007
Trådstartare
Jag har en 9000 aero -95 som är tysklands importerad, men nu är det så att den började gå konstigt i motorn så jag åkte till den lokala saabverkstaden för att kolla vad det var för fel, dom fick fram ett felmeddealde om att "gaslägesgivaren" var felaktig, fel blir att tomgången är orolig och det reagerar inte så bra på gasen. Det stora problemet är att mitt gasspläll är ett Hella medans dom flesta (om inte alla) saab 9000 här i sverige har Bosch. Tänkte kolla om någon har ett tips på hur man kan få tag på ett sånt här spjäll eller på någon firma som kan renovera den.

Det roliga var att dom stod bara och rev sig i huvudet och hade ingen aning vad det var för gasspjäll, så jag åkte till en annan större saab verkstad och återförsäljare, det tog 1 vecka innan dom äns hittade något om det här spjället på deras dator. Ingen av dom hade någonsin sett ett sånt här gasspjäll. lol

49 Inlägg
16 september 2007
Trådstartare
Glömde att skriva att utseendemässigt så är det stor skillnad på dom. På mitt spjäll så fäster man inte gasvajern på en "halvmåne" utan det sticker ut en arm som dras rakt ut. Kan inte riktigt förklare vad det är mer men det går en hel del mer kablar till det här spjället än vad det gör till det vanliga Bosch.

49 Inlägg
16 september 2007
Trådstartare
ja det har jag

Sök