3895
Sök

Japs eller annat på min E36 318is

Master of the obvious
636 Inlägg
9 september 2007
Trådstartare
har tröttnat på däckljudet och vill få min e36 318is att låta mer, har inte hittat nått annat än en japsdämpare som skulle få ljudnivån mycke högre. Finns det nån typ dtm slutburk billig och helst med mycket högre ljud än vanligt. hade kunnat tänkt mig en japs som dom hade på stylingbutiken.se, dubbla utblås 2x3" där som verkar intressant, nån som har ett sånt, och ljudmäsigt.

Bmw e30 Touring M-tech 2 / 5-bult / BBS RC

Touch by U
910 Inlägg
10 september 2007
här har du en japs smile

[video]http://www.garaget.org/video/2htg26r9ua63[/video]

Touch by U Graphics - Give your car a Touch by U | Dekaler och grafik till din bil

2 911 Inlägg
10 september 2007
Marqus skrev:
har tröttnat på däckljudet och vill få min e36 318is att låta mer, har inte hittat nått annat än en japsdämpare som skulle få ljudnivån mycke högre. Finns det nån typ dtm slutburk billig och helst med mycket högre ljud än vanligt. hade kunnat tänkt mig en japs som dom hade på stylingbutiken.se, dubbla utblås 2x3" där som verkar intressant, nån som har ett sånt, och ljudmäsigt.

Tänk också på att sugmotorer arbetar med mottryck, det kommer låta häftigt första veckan, sen blir du less när du inser att du tappat effekt.

Team Carkings
2 300 Inlägg
10 september 2007
Man tappar inte effekt för att man sätter på en japsdämpare eller dylikt. Men om du däremot byter hela system hela vägen till ett med för stor dimension tappar man effekt. Mitt råd är att köpa en "muffler". Det är en tvådelad dämpare som ger det härliga maskulina ljudet samtidigt utan att minska effekt. Jag har faktiskt bromsat min bil med endast små modifieringar till 165hk då den hade 150 original, så nån effektminskning va det inte här iaf. Hur du än gör så lycka till.
Alex

1 418 Inlägg
10 september 2007
Decibel skrev:
Marqus skrev:

Tänk också på att sugmotorer arbetar med mottryck, det kommer låta häftigt första veckan, sen blir du less när du inser att du tappat effekt.

på pappret kanske, även om du tappar effekt så är det så pass lite så det inte är märkbart i praktiken!

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

406 Inlägg
10 september 2007
Japs och BMW hör inte i hop =P köp n snygg dubbel dämpare ist smile 2x2,5" eller nått smile kolla simon´s eller nått smile kommer låta gott!

FOTAR BILAR. Kolla in min bil och mina bilder :)

1 255 Inlägg
10 september 2007
Spelar roll de här med o tappa effekt jappsdämpare hör hemma på jappsbilar så är de varför kallas de för japps? Jag hade ju hällre byggt ihop något med hjälp av simons iställer passar bra mycke bättre o låter gött de med.

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

.......
2 655 Inlägg
10 september 2007
släng på en simons 2½" då kommer den låta bra, låter sportigare, en japs blir de ju bara ett jävlarns dånande me...

1 255 Inlägg
10 september 2007
beemern skrev:
släng på en simons 2½" då kommer den låta bra, låter sportigare, en japs blir de ju bara ett jävlarns dånande me...

Gött någon som håller med om att han ska ha simons smile

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

68 Inlägg
10 september 2007
jag har 2x3" från stylingbutiken..det låter riktigt bra! passar mkt bättre på bmw:n det ska inte vara nå japs på en beemer!!

blinka med blåljusen om du vill "rejsa"!

Master of the obvious
636 Inlägg
10 september 2007
Trådstartare
Carlsson skrev:
jag har 2x3" från stylingbutiken..det låter riktigt bra! passar mkt bättre på bmw:n det ska inte vara nå japs på en beemer!!

hade kunnat tänkt mig det också, är det nått bra ljud då, nån film kanske?

fanns även ett simons dtm helsystem som jag hitta men vet inte riktigt priset på det.

http://www.ray.se/Bildarkiv%20system/03 … xhaust.htm

nån som vet priset på den?

tack! på förhand

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
10 september 2007
Gujen skrev:
Japs och BMW hör inte i hop =P köp n snygg dubbel dämpare ist smile 2x2,5" eller nått smile kolla simon´s eller nått smile kommer låta gott!

Håller med! I närheten där jag bor finns det en kille med en E36 o det låter som en sönder trimmad riskokare eller annat skit.
Ingen japs på en tysk!
Simons system gör sig bra tyker jag. Har en slutburk som är anpasad o den låter härligt!
En burk med stor volym o 2,5-3" skule funka bra!

163 Inlägg
10 september 2007
Ferrita?
Eller det kanske inte är så stor ljudskillnad mot simons, men de håller ju bättre.

Master of the obvious
636 Inlägg
16 september 2007
Trådstartare
och ferrita kostar en förmögen het som inte växer på träd sad

155 Inlägg
16 september 2007
Marqus skrev:

Köpte en dämpare med 2x3" på ridetech... såkert samma sak:P JAg tycker att det låter riktigt gutt:D

1 418 Inlägg
16 september 2007
Simons rostar bara, köp ferrita.

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

Sök