3717
Sök

problem med störningar och brus

638 Inlägg
18 september 2007
Trådstartare
jag har 2st lågnivå från stereon till slutsteget. en för framsystem och en för basen. 1lågnivåkabel är en riktig och 1kabel är bara en vanlig oskärmad ljudkabel som jag drog för att testa den till framsystemet. men jag tror att den tar in störningar.

när jag drar ut den dåliga kablen så slutar alla störningar i framsystemet. måste jag dra en riktig kabel eller hjälper det med en jordisolator?

Jag har också brus iframsystemet. när jag skruvar upp gain på steget blir det mer brus. men jag kan ju inte ha gain på 0 då har jag ju inget ljud. detta måste ju gå att fixa? när jag hade framsystemet inkopplat till stereon hade jag inget brus vill jag minnas. vill ju ha så rent ljud som möjligt. så vad kan man göra?

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit

21 761 Inlägg
18 september 2007
Till lågnivåkabel ska man alltid ha skärmad kabel, annars blir det störningar. Byt ut den oskärmade kabeln direkt, ingen ide att använda den till sånt. Efter att du har bytt ut kabeln så får du kolla igen hur det är med brus och störningar.

1 Inlägg
18 september 2007
Byt ut till skärmad kabel.
Ett annat tips är att dra strömkablen till slutsteget på ena sidan av bilen och lågnivåkablen på andra sidan, strömkablen ger ifrån sig störningar också.

65 Inlägg
19 september 2007
Som sagt köp en riktig dubbelt avskärmad lågnivå kabel och dra den inte tillsammans med din strömkabel!

Är det fortfarande störningar så se till att du jordat ordentligt och att alla kontakter sitter som dom ska..

mvh
Tobias

638 Inlägg
19 september 2007
Trådstartare
har kopplat in en riktig skärmad kabel nu men fortfarande lite störningar.

de konstiga är att på väg till butiken där jag köpte kablen så hade jag inga störningar alls. helt knäppt tyst. sen när jag va på väg hem kom dom tillbaka. vad kan detta bero på?

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit

65 Inlägg
20 september 2007
Ripley333 skrev:
har kopplat in en riktig skärmad kabel nu men fortfarande lite störningar.

de konstiga är att på väg till butiken där jag köpte kablen så hade jag inga störningar alls. helt knäppt tyst. sen när jag va på väg hem kom dom tillbaka. vad kan detta bero på?

Visst har du dragit strömkabel och signalkabel var försig??
Annars kolla de jag skrev i föregående inlägg.. smile

264 Inlägg
20 september 2007
kolla så att du inte har klämt kabeln bakom stereon och kolla jorden.
och såklart dragit strömkabel och signalkabel var försig.
Senast redigerat av NiMroD (20 september 2007)

638 Inlägg
20 september 2007
Trådstartare
japp. ska kolla jorden nogrant. måste ju vara något jordglapp eftersom det ibland är klockrent ljud.

Sök