3430
Sök

Köpte en reservdelsbil som papprena kulle skickas i efterhand.

This is me
334 Inlägg
20 september 2007
Trådstartare
Jag köpte en bil av en kille på blocket för ett tag sen som jag skulle ha som reservdelsbil sedan skrota.

Han höll på att flytta vid stunden så gav han min adress för att skicka regbevis när han hittat de bland kartongerna. Det är nog snart 1 månad sen, har skickat sms ang de utan svar. Finns det något jag kan göra ifall han inte skickar papprena?

Måste ju ha papprena för att kunna skrota bilen.. måste verkligen bli av med den nu.

Ge tips / Danne

Smålänning
7 887 Inlägg
20 september 2007
Ring honom! Eller kolla på Eniro om man har skickat in addressändring än. I så fall är det ju bara att besöka honom

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

892 Inlägg
20 september 2007
Hehe, och om han krånglar så plocka det du ska från bilen, och dumpa den utanför honom. Iomed att den fortfarande står skriven på han så är det hans problem. Elakt men skulle antagligen funka. big_smile

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

2 122 Inlägg
20 september 2007
ta de du behöver och lämna bilen på kusakoski eller annan metal återvinnnings station

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

519 Inlägg
20 september 2007
Du skrev väl givetvis kvitto på att du köpt bilen?
Ta kontakt med VV så löser dom det smile Om du kan bevisa att du har köpt bilen vs...

/En som varit i samma sitts, givetvis hade jag kvitto på bilen så den kom över i mitt namn utan regbevis.
Senast redigerat av Fordofilen (20 september 2007)

Bärs!
3 456 Inlägg
20 september 2007
Android skrev:
Hehe, och om han krånglar så plocka det du ska från bilen, och dumpa den utanför honom. Iomed att den fortfarande står skriven på han så är det hans problem. Elakt men skulle antagligen funka. big_smile

hehe, lätt! big_smile

Garaget.org peakade 2008.

519 Inlägg
20 september 2007
bara skicka ett meddelande  att du ställer bilen på en avgiftbelagd p-plats och ringer lapplisan så får du nog reggbeviset rätt så snabbt hem..kan bli dyrt annars

This is me
334 Inlägg
20 september 2007
Trådstartare
Självklart har jag kvitto. men kan jag ringa till VV då alltså o be dom fixa det?

519 Inlägg
22 september 2007
Dakiz skrev:
Självklart har jag kvitto. men kan jag ringa till VV då alltså o be dom fixa det?

Bra. Många gör sånadär affärer utan kvitto, när det strular så står dom där utan hjälp...
Dom löste det åt mig iaf smile Nackdelen var iofs att det tog lite tid, minns inte hur mkt nu.

Föressten, varför sms? Det är ju mkt bättre att ringa killen.

Sök