2879
Sök

sportavgassytemem till min 850 glt -97

dragkruka
275 Inlägg
24 september 2007
Trådstartare
tja!

de är så här att ja nyligen köpte en 850 glt -97a och tänkte precis beställa ett sportavgassystem till den från JT-tuning. Där upptäckte jag att det bara finns till modellerna 92-96. När jag ringer o frågar så säger dem att de inte visste att de fanns 97a. Men de tror inte att de skulle skilja nåt från 96 till 97 exempel. Någon som vet detta? Det är ett system med 3" från katten o 4" utblås det är frågan om. Simons producerar inga till årsmodell 97 säger dem.

Någon som vet?

1 878 Inlägg
24 september 2007
vad jag vet så ska det väl inte vara nåt problem. ser juh i stort sett ut likadana under alla 850isar. förutom awd o likande.

Meister
6 763 Inlägg
24 september 2007
Om det är samma på 92:or som på 96:or så borde de vara samma på 97. För att det är betydligt större skillnad på en 92:a och en 96:a än mellan 96 och 97. Annars är de bara att krypa under en annan 850 och titta

Laddtrycks-narkoman. medlem nr: 82
426 Inlägg
8 254 Inlägg
24 september 2007
Det är bara att köpa systemet. Det är samma till alla årsmodeller.

-97 850 är f.ö -96or som är uttagna / leverade -97. Tillverkningen av 850 upphörde årsskiftet -96 / -97

dragkruka
275 Inlägg
25 september 2007
Trådstartare
okej:) tack för alla svar:) nu till den sista frågan här ska man beställa ett med en elelr två ljuddämpare, jag vill att bilen ska låta mycket mer än vad en 850 glt orginal gör, men inte så man får huvudverk i att sitta o köra den. Kommer också köra en hel del långfärdskörnngar vilekt ska vara jobbigt enligt nsätan alla med en dämpare. Någon som har hört en 850glt med jt system och två dämpare? blir det nåt gött ljud?

692 Inlägg
25 september 2007
NOL skrev:
okej:) tack för alla svar:) nu till den sista frågan här ska man beställa ett med en elelr två ljuddämpare, jag vill att bilen ska låta mycket mer än vad en 850 glt orginal gör, men inte så man får huvudverk i att sitta o köra den. Kommer också köra en hel del långfärdskörnngar vilekt ska vara jobbigt enligt nsätan alla med en dämpare. Någon som har hört en 850glt med jt system och två dämpare? blir det nåt gött ljud?

Jag byggde ett eget 2,5" sportsystem med 2 st simons dämpare, den lät ganska mycket men inte för mycket. Så kör på 2 st dämpare, med tanke på att det är en "icke" turbo motor så kommer den låta mer, turbon slår sönder bra mycket av ljudet så på en turbo bil kan du ha en dämpare mindre. hm svårt att förklara, haha. nej men kör på 2 dämpare om du vill kunna åka långt utan att använda hörselkåpor

51 Inlägg
25 september 2007
Ta med 2 dämpare, tycker du det låter för lite så tar bort första dämparen och sätt dit ett rör och lyssna... Nu har du chans att ångra dig ifall du tycker det låter för mycket. Jag tycker det låter lite för mycket med 1 dämpare, låter mycket men går inget alls :p

Volvo 854 GL -94 [Lillehammer No. 281] GLT utrustad + lite till :D

1 174 Inlägg
25 september 2007
kenny87 skrev:
Ta med 2 dämpare, tycker du det låter för lite så tar bort första dämparen och sätt dit ett rör och lyssna... Nu har du chans att ångra dig ifall du tycker det låter för mycket. Jag tycker det låter lite för mycket med 1 dämpare, låter mycket men går inget alls :p

¨
Håller med!

dragkruka
275 Inlägg
25 september 2007
Trådstartare
kenny87 skrev:

hehe jasså så du kör med 1 dämpare eller gjorde du det?

ne jag skall ju som sagt köra långa sträckor då och då, och av er som har erfarenhet av det så verkar det ju inte så populärt med en dämpare. Så jag kör väl på två och kapar den andra om ja inte skulle vara nöjd vilket jag iofs tror ja kommer vara. DEt ska vara ett gött ljud som även ska höras innuti bilne, men inte så man inte kan snacka med varandra eller hör musiken hehe;)

Men de låter altlså gött även med två då? ska ju vara stor skillnad mot en orginal 850 ju vilket det alltså kommer vara? Betydlig skillnad alltså?
Senast redigerat av NOL (25 september 2007)

Sök