3821
Sök

Bygga in slutsteg

58 Inlägg
30 september 2007
Trådstartare
Tänkte bygga in slutsteget under plexiglas eller ngt liknande. ngn som har erfarenhet av det och kan hjälpa mej... måste man ha fläktar för att hjälpa till med kylningen eller hur är det??

2 123 Inlägg
30 september 2007
Happa skrev:
Tänkte bygga in slutsteget under plexiglas eller ngt liknande. ngn som har erfarenhet av det och kan hjälpa mej... måste man ha fläktar för att hjälpa till med kylningen eller hur är det??

Har själv ingen erfarenhet av sådana byggen men tror inte det ska vara några problem om du bara har lite ventilation. Beror ju lite på hur trångt du tänkt att ha det och så, men datafläktar måste ju kunna funka annars.

1 634 Inlägg
30 september 2007
Vad är det för slutsteg? det du kan göra är att koppla in det och poppa på som fasen, låt oss säga 30-60 minuter, känn sedan på steget hur varmt det är, då får du ju ett humm om hur mycket ventilation steget behöver. Som Dredrik säger så beror det ju sen på hur stort utrymmet är som du sätter det i. Själv tex har jag inga fläktar, stegen blir inte speciellt varma och det är ett stort utrymme de sitter i.

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

2 911 Inlägg
30 september 2007
Chansa inte, sätt in en fläkt som blåser in och en som suger så du får cirkulation så kan du vara relativt lugn sen. Såvida vi inte pratar herrejösses massa monoblock på flera kilowatt wink

4 554 Inlägg
30 september 2007
jag behövde inte bygga in mitt steg de blev för varmt endå så kör på massa fläktar.. iaf om du ska gå ner i impedans

58 Inlägg
30 september 2007
Trådstartare
ett alpine 2kanals steg är det men jag tackar för tippsen och testar o kör en stund och ser om det blir för varmt

Sök