3243
Sök

"dumpljud" från öppet filter förändrat

113 Inlägg
1 oktober 2007
Trådstartare
har ett öppet Jr filter i min bil, som alltid har haft ett litet pysande ljud vid gassläpp,
men nu idag så har ja bytt ut Y-korset som ja hade skarvat me till laddtrycksmätaren till ett T-kors som jag fick me från maptun när ja köpte ny mätare där. å då vart dumpljudet helt plötsligt annorlunda, förut har de bara pyst nu vart de lite me kvitter typ massa småpys, låter fan så mycke härligare, men min fråga e ifall att de e nåt som e fel lr skadligt?

Bilen i fråga e en Saab 9-3 -01 (tronic 7)

582 Inlägg
1 oktober 2007
det ska bara pyysa inte kvittra! för kvittrar det så öppnar inte dumpen riktigt eller inte alls!

Från en helt annan del av Köping...
"Håll bilen fräsch, slipp wunderbaum...!"
Lindqvist Bil AB Ford Köping

Bärs!
3 456 Inlägg
1 oktober 2007
Luften trycks tillbaka till från spjällhuset ner till turbon & slås sönder av turbinen, där av kvittret... visst, mkt sjysstare ljud, men tydligen en riktigt turbo dödare...

Garaget.org peakade 2008.

Smålänning
7 887 Inlägg
1 oktober 2007
Jo.. turbon får sidledsbelastning, och sen måste den varva upp och ner oftare... Dödar turbon direkt mer eller mindre...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

755 Inlägg
1 oktober 2007
inte bra för turbon min skickade luften ut genom filtret innan jag satte på dumpen... gott ljud var det ju..

113 Inlägg
1 oktober 2007
Trådstartare
Check engine lampan tändes, så ja satte tillbaka de gamla korset, å nollställde bilen, så nu e allt som vanligt igen=)

Tack För Hjälpen!

Bärs!
3 456 Inlägg
1 oktober 2007
Buskaz skrev:
Check engine lampan tändes, så ja satte tillbaka de gamla korset, å nollställde bilen, så nu e allt som vanligt igen=)

Tack För Hjälpen!

ääh, FEGIS! big_smile
lika bra det, så spar du på agget åxå... wink
Senast redigerat av Aga_Diff (1 oktober 2007)

Garaget.org peakade 2008.

113 Inlägg
1 oktober 2007
Trådstartare
hehe mjo, bättre å ta de säkra före de osäkra:P

121 Inlägg
1 oktober 2007
Buskaz skrev:
har ett öppet Jr filter i min bil, som alltid har haft ett litet pysande ljud vid gassläpp,
men nu idag så har ja bytt ut Y-korset som ja hade skarvat me till laddtrycksmätaren till ett T-kors som jag fick me från maptun när ja köpte ny mätare där. å då vart dumpljudet helt plötsligt annorlunda, förut har de bara pyst nu vart de lite me kvitter typ massa småpys, låter fan så mycke härligare, men min fråga e ifall att de e nåt som e fel lr skadligt?

Bilen i fråga e en Saab 9-3 -01 (tronic 7)

Tror att du råkat klämma någon slang så den inte släpper igenom luften riktigt.
(hände för mej iallaf.)

Sök