3389
Sök

Vatten på golvet vid förarplatsen

Volvoit - lagd åt vänster
946 Inlägg
1 oktober 2007
Trådstartare
Hej!
Har problem med min 940. Hela tyginredningen under gummimattan var dränkt. Jag slet ur tyginredningen och skumgummit under den tills jag kom ner till själva plåten i golvet. Där var det duktigt blött... Känner man med händerna är det blött bara en bit upp under pedalerna, samma sak vid kanten upp mot värmekranen. Alltså kan det ju knappast vara värmekranen heller som läcker. Har smakat på vattnet, det smakar ju helvete och fan så det är svårt att avgöra om det är glykol också liksom... Måste ju nästan vara hål i golvet, men kan inte hitta nåt. Nån annan som haft samma problem eller nån som vet om detta är ett vanligt fel på 7/940?

Tacksam för svar!
MVH
David

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -

245 Inlägg
1 oktober 2007
avrinningen från takluckan som sagt upp sig?

BMW 540 e39 -97
940Turbo -91 brukis *såld* BMW 318is e36 -92*såld*
240GLT -83 projekt *skrotad* 240DL -85 möjligt tidsfördriv *skrotad*
LEG. åkafrånpolisåcykla6månder *genomförde kursen med bravur*

Gasglad
295 Inlägg
1 oktober 2007
När jag letade V70 så fick jag tipset att kolla under mattorna fram, om det var blött skulle det tydligen vara värmepaketet. Det är vad jag fick höra, så det är inte säkert det är helt rätt.

946 Inlägg
1 oktober 2007
Trådstartare
tias aka katten skrev:
avrinningen från takluckan som sagt upp sig?

Aha... Där sa du nåt. Har inte ens tänkt den tanken faktiskt. smile) Vart löper denna avrinningskanal förbi då, på höger eller vänster sida om pedalerna? Hjälp mottages tacksamt! smile

MVH
David

946 Inlägg
1 oktober 2007
Trådstartare
Weermets skrev:
När jag letade V70 så fick jag tipset att kolla under mattorna fram, om det var blött skulle det tydligen vara värmepaketet. Det är vad jag fick höra, så det är inte säkert det är helt rätt.

Ja, jag trodde det också först. Har bytt paket på 240:in jag hade innan. Men nu är det bara blött på själva golvet, inte på väg upp till paketet. Borde ju vara blött hela vägen upp om det hade runnit därifrån...

MVH
David

245 Inlägg
1 oktober 2007
på polarens 740 så går om ner i dörrstolparna, men en slang hade vikt sig å sedan gått av, så allt rann ut vid pedalerna

BMW 540 e39 -97
940Turbo -91 brukis *såld* BMW 318is e36 -92*såld*
240GLT -83 projekt *skrotad* 240DL -85 möjligt tidsfördriv *skrotad*
LEG. åkafrånpolisåcykla6månder *genomförde kursen med bravur*

946 Inlägg
2 oktober 2007
Trådstartare
tias aka katten skrev:
på polarens 740 så går om ner i dörrstolparna, men en slang hade vikt sig å sedan gått av, så allt rann ut vid pedalerna

Tack för ditt svar! Nu vet jag iaf vad jag ska börja kika. smile

MVH
David

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
2 oktober 2007
På min 940 var en lucka sönder som sitter i karossen vänster om pedalerna. Man ser den först när man har skruvat bort panelen. Där läckte det när det regnade.

100 Inlägg
2 oktober 2007
Marcus_89 skrev:
På min 940 var en lucka sönder som sitter i karossen vänster om pedalerna. Man ser den först när man har skruvat bort panelen. Där läckte det när det regnade.

Du menar luftventilen som när den är öppen gör att hela bilen luktar fotsvett?big_smile

Själv fick man in en våg på passagerar sidan häromdagen, från där som styrboxen sitter.
Kan det vara hål i golvet? eller finns det någon annan möjlighet.

Mvh T

946 Inlägg
3 oktober 2007
Trådstartare
Marcus_89 skrev:

Aha... Måste man ha väck hela instrumentpanelen då? Det är blött bara på sjävla golvet, inte upp mot värmepaktetet eller nåt sånt, ska slita ur säte och hela helvetet sen till helgen så man kommer åt att kolla ordentligt vid pedalerna. Inte lätt att vika ihop sig som en V8 när man är 1,96... smile)

MVH
David

10 287 Inlägg
3 oktober 2007
Nej, nej, nej...

Mellan instrumentpanelen och golvet mot vänster A-stolpe (framför förardörrendörren)  sitter en stor täckskiva. Den sitter med torx om jag minns rätt (T25??).
Ta bort denna och stoppa i huvet (inte mitt fel att du är för lång... :-) )tillsammans med en ficklampa så ser du plastluckan som sitter mot utrymmet mellan kupen och skärmen.

/Göran

Dave_C70 skrev:
Aha... Måste man ha väck hela instrumentpanelen då?

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

946 Inlägg
3 oktober 2007
Trådstartare
Sharky skrev:
Nej, nej, nej...

Mellan instrumentpanelen och golvet mot vänster A-stolpe (framför förardörrendörren)  sitter en stor täckskiva. Den sitter med torx om jag minns rätt (T25??).
Ta bort denna och stoppa i huvet (inte mitt fel att du är för lång... :-) )tillsammans med en ficklampa så ser du plastluckan som sitter mot utrymmet mellan kupen och skärmen.

/Göran

Dave_C70 skrev:
Aha... Måste man ha väck hela instrumentpanelen då?

Hehe! Jaha, den luckan ja. Då vet jag. Nej, inte mitt fel heller fan att jag är lång! big_smile *lol* Nej, men ska skruva av luckan där så får vi se, hoppas att det är det som är felet. Inte kul om det visar sig att det är värmekranen trots allt, inte så kul att slita ur halva bilen liksom. smile) Tack för svaren!

MVH
David

Sök