3320
Sök

CambridgeKuren

1 723 Inlägg
29 september 2007
Thullen skrev:
sen att jämföra det med en näve nötter eller tre hallonbåtar per dag är rätt korkat.
Dessa VLCD innehåller allt du behöver per dag för att må bra, prova käka en näve nötter om dan å kolla hur du mår efter en vecka...
kalorier är inte allt kroppen behöver/inte behöver *smile* smile

jaja det var ett skämt (stefan rössner som sa det...). sett till kalorier så fungerar det. Men klart att du måste ha vitaminer, mineraler och fibrer.

1 703 Inlägg
29 september 2007
Det är många som skriver:

JAG LOOOVAR, DET FUNKAR.

Klart det funkar att gå ner i vikt utan att äta. Fattar ju vem fan som helst.

671 Inlägg
29 september 2007
VLCD e nog bättre för tjejer än för killar. why? för att killar kommer gå ner i både muskler å fett å det vill man ju inte!?

Second is the first loser

1 833 Inlägg
1 oktober 2007
Trådstartare
Snacka om att vara hugnrig, har tagit två av mina 3 drinkar idag, tog den andra vid 11tidan, kommer aldrig palla med detta sad

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

FreddeK
1 oktober 2007
Squadron skrev:
Snacka om att vara hugnrig, har tagit två av mina 3 drinkar idag, tog den andra vid 11tidan, kommer aldrig palla med detta sad

Så är det....ditt val. jag skulle ha huvudvärk hela dagarna då jag måste få i mig mat!

11 Inlägg
1 oktober 2007
Squadron skrev:

Du kan dela upp drinkarna lite.
Jag gjorde det när jag testade Cambridge, funkade utmärkt.
Ta en halv påse med lika mycket vatten som du har till en hel istället.
Och ta dem med kortare mellanrum.
T.ex. en halv påse vid ~06.00, en halv vid ~09.00, en hel vid ~12.00, en halv vid ~15.00 och en halv vid ~18.00.
Ja, du förstår väl principen antar jag smile
Kanske är till lite hjälp.

8 156 Inlägg
1 oktober 2007
Jag ser alla dessa dieter som en "rivstart" till en bättre livsstil.
För visst har dom effekt. Man går ner i vikt ganska så snabbt.
Sen så sporras man till att gå ner ännu mer i vikt genom motion,
rätt mat och mindre godis/läsk.

Första veckan så tömmer man magen på fast innehåll, så den
kommer att skrika lite. Sen så ska man veta att socker binder
vatten, så slutar man äta socker så kan man gå ner en hel del.

Kroppen anpassar sig rätt bra. Om man går på svältdiet några
veckor så blir man inte längre hungrig och man blir inte heller
lika trött (som vanligt) om man missar en måltid eller två.

Det viktigaste är iaf motion. Att gå en halvtimme till en timme
om dagen slår de flesta av dieterna. Kanske inte i viktnedgång,
men iaf när det kommer till fettminskning.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
1 oktober 2007
Problemet med att svälta sig som vissa gör och tror att det skall funka är att kroppen går på sparlåga isället! Samlar på sig små fettreserver för att kroppen vet om att den kommer inte få ngn mat på ett tag! Kan alltså vara bättre att äta två mål om dagen än att äta ett halvt mål om dagen! Kroppen går inte att lura men huvet går att lura! Motion är det enda som är långvarigt bra och en sund diet! Inget annat! Bättre att planera mat och sånt och utföra det än att smälla i sig soppa eller dessa proteindrinkarna! Kroppen mår bättre av motion man får mer ork och så vidare! Och sedan skall man inte fixera sig på vikten! Muskler väger mer än fett! En slimmad kan väga lika mycket som den som är fet!
Senast redigerat av MikeAero (1 oktober 2007)

-Mike-

1 723 Inlägg
1 oktober 2007
MikeAero skrev:
Problemet med att svälta sig som vissa gör och tror att det skall funka är att kroppen går på sparlåga isället! Samlar på sig små fettreserver för att kroppen vet om att den kommer inte få ngn mat på ett tag!

det där resonemanget har jag aldrig förståt mig på. Hur kan kroppen samla på sig fett vid kaloriunderskott? Då är det naturligt att den tar av sina reserver (fettdepåer), vid kaloriöverskott lagger man på sig. Är anorektiker feta? De svälter sig.

Ja kroppens energiförbrukning går ner, kroppen vill ha nån form av balans. Jag har själv upplevt sänkt puls vid extremt lågt energiintag. Men du lägger absolut inte på dig, det är omöjligt.

Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
2 oktober 2007
falloutboy skrev:
MikeAero skrev:
Problemet med att svälta sig som vissa gör och tror att det skall funka är att kroppen går på sparlåga isället! Samlar på sig små fettreserver för att kroppen vet om att den kommer inte få ngn mat på ett tag!

det där resonemanget har jag aldrig förståt mig på. Hur kan kroppen samla på sig fett vid kaloriunderskott? Då är det naturligt att den tar av sina reserver (fettdepåer), vid kaloriöverskott lagger man på sig. Är anorektiker feta? De svälter sig.

Ja kroppens energiförbrukning går ner, kroppen vill ha nån form av balans. Jag har själv upplevt sänkt puls vid extremt lågt energiintag. Men du lägger absolut inte på dig, det är omöjligt.

Problemet är det som så att som en annan som jobbar väldigt mycket och inte hinner äta vid fasta tider och kanske slarvar lite med maten och inte äter på hela dagen och sen kommer man hem och äter! Man tror man har varit duktig och inte ätit ngt på hela dagen! Och äter när man kommer hem! Då går kroppen in på denna bana och samlar på sig för att klara en dag utan mat! Det var det jag menade med att svälta sig en hel dag istället för att äta två mål om dagen och förbränna dessa under dagen med ork kvar än att äta ett litet mål om dagen och spara energi(blir trött och grinig) och få överskott till slut! Rätt kost på fasta tider och motion! Det bästa i långa loppet vad företagen och andra säger! Företagen vill ju sälja och de andra är för lata för att sköta en vettig kost och motionera!

-Mike-

1 723 Inlägg
2 oktober 2007
varför ska den spara på nåt som den behöver? du äter ju när du kommer hem, du TRYCKER väl inte i dig mat heller? för att få ett överskott så bör du generellt sett ligga på över 2000kcal, om du sätter i dig så mycket på kvällen på en gång så bör du se över dina kostvanor.

det är inte alls svårt att äta regelbundet om man vill. All mat man äter behöver inte vara varm. Den behöver inte innehålla ris eller pasta. Låt fantasin flöda. Frukt är utmärkt. det handlar om att prioritera. Även om man jobbar 20 tim om dagen så måste det ju finnas utrymmer för 3-4 pauser?

1 723 Inlägg
2 oktober 2007
kohler skrev:
VLCD e nog bättre för tjejer än för killar. why? för att killar kommer gå ner i både muskler å fett å det vill man ju inte!?

en skön myt. rent spontant när man tänker efter borde tjejer gå ner mer i muskler eftersom de naturligt har en mindre produktion av testosteron.

Och om man upplever att man "tappar muskler" så kan man fundera: "Hade jag verkligen så stora muskler innan eller var det fettet som gjorde dem "stora"?" Att man tappar vatten under en diet påverkar även det muskelns volym.

Fan jag borde ju varit en sticka efter det halvåret jag inte tränade och slarvade med maten om det här stämmer!

Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
2 oktober 2007
falloutboy skrev:
varför ska den spara på nåt som den behöver? du äter ju när du kommer hem, du TRYCKER väl inte i dig mat heller? för att få ett överskott så bör du generellt sett ligga på över 2000kcal, om du sätter i dig så mycket på kvällen på en gång så bör du se över dina kostvanor.

det är inte alls svårt att äta regelbundet om man vill. All mat man äter behöver inte vara varm. Den behöver inte innehålla ris eller pasta. Låt fantasin flöda. Frukt är utmärkt. det handlar om att prioritera. Även om man jobbar 20 tim om dagen så måste det ju finnas utrymmer för 3-4 pauser?

Hur mycket gör du åt när du sover?Då får man överskott och det sparas i kroppen och lägger sig för att ha i framtida bruk så att säga!Äter din frukost som man i regel hinner får mer mat för att förbruka under dagen! Det är därför man inte skall äta ngt för sent!Och det är ju det jag säger att det första är att få in fasta rutiner och bättre kost=kostvanor vad är det du inte läser?

-Mike-

1 723 Inlägg
2 oktober 2007
det är en rejäl myt att du inte ska äta nåt på kvällen. har du ett underskott så har du det, oavsett om du äter 3 på natten eller vid normal middagstid. jag läser allt, men du sprutar jag bara ut myter.
Senast redigerat av falloutboy (2 oktober 2007)

1 723 Inlägg
2 oktober 2007
nu får ni själva fortsätta diskussionen. jag blir bara frustrerad.

1 217 Inlägg
2 oktober 2007
Äh, jag fattar inte att folk betalar tusentals kronor på "skit och ingenting".
Jag har gått ner 26 kilo nu under 1 år och det har kostat mig mindre än all skräpmat och dyligt gjort innan jag började käka som jag gör nu.

Man äter helt enkelt lite mindre och mer nyttigt samt rör på sig mer, typ ta 3-4 promenader på en timme styck i veckan.
Svårare är det inte /Stefan

1 067 Inlägg
4 oktober 2007
Måste man ha hjälp så rekomenderar jag Extravaganza.

Då får du gymma som en del av dieten.. En jag känner har tappat 30kg på ett halvår..

Ser ut som det håller sig borta med. smile

Sök