3129
Sök

3 passagerare

58 Inlägg
7 oktober 2007
Trådstartare
Tjena jag är sugen på att köpa en toyota celica men när jag går in på vägvärket och söker på registreringsnumret så står det att den är för 3 passagerare. betyder det att man bara får ha 2 som åker med då eller och får man böter om man kör med 5pers i bilen ( det får ju plats)

174 Inlägg
7 oktober 2007
alltså, den bilen du nämde har 3 st godkänd platser för passagerar + förare. om du åker 5 st (4 st passagerare + förare) så får du helt klart böter.........

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
7 oktober 2007
4 pers får vara i bilen förare + 3 passagerare..

Smålänning
7 887 Inlägg
7 oktober 2007
Numer får man böter om man är fler i bilen än den är klassad för.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

svetsare
329 Inlägg
7 oktober 2007
men det är få celicor som är reggad för 3 passagerare. min är bara reggad för en.
men du får aldrig plats med 4pasagerare i en celica ändå. då får inte plats med någon passagerare i baksätet alls om du inte vill sitta i hop tryckt. man har huvudet i taket och inge ben utrymme på förar sidan om man vill kunna köra.
så det är fel bil för fylle taxi:D

Celica 2.0 Gti -90

58 Inlägg
7 oktober 2007
Trådstartare
men denna är reggad för 3passagerare och det är en -88 har den möjligtvis större baksäte än din bil? för jag är riktigt sugen på att köpa den men lite tråkigt om det är så trångt.

Ngn som har egna erfarenheter av en celica -88?

Glassbåtsingengör
207 Inlägg
8 oktober 2007
Det finns nyare som är reggad för 3 passagerare med, men de är verkligen inte att rekkomendera, -88orna är små bak med

Signaturtext kan du vara själv!

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
8 oktober 2007
stellan_dahl skrev:
men det är få celicor som är reggad för 3 passagerare. min är bara reggad för en.
men du får aldrig plats med 4pasagerare i en celica ändå. då får inte plats med någon passagerare i baksätet alls om du inte vill sitta i hop tryckt. man har huvudet i taket och inge ben utrymme på förar sidan om man vill kunna köra.
så det är fel bil för fylle taxi:D

He he, jo då det går allt att sitta 2 stycken i bak, bara man vill så går det =P. Men visst det var trångt och man fick sitta med huvudet i taket och benen var börja till max. ;P

I do it my way

1 661 Inlägg
8 oktober 2007
Happa skrev:
men denna är reggad för 3passagerare och det är en -88 har den möjligtvis större baksäte än din bil? för jag är riktigt sugen på att köpa den men lite tråkigt om det är så trångt.

Ngn som har egna erfarenheter av en celica -88?

Japp, jag har haft en sån, dem är väldigt trånga att sitta 4 pers . 2 tjejer bak funkar men det är inte skönt om man ska åka en längre sväng.

Byfåne
368 Inlägg
8 oktober 2007
Har faktiskt kört med 5 passagerare i FTOn.. allt går bara man vill.

Sök