3541
Sök

Felsökning och frågor om Vw Polo -87 (Choke-fråga..)

Jaha, vad kostar det den här gången?
64 Inlägg
10 oktober 2007
Trådstartare
Tja!

Köpte vinterbilen igår, kände till att den inte var i toppskick när den inhandlades smile

En fråga.. vad är det för motorbeteckning och styrsystem i bilen? Är ett 43kW's bensinmonster.

Om felsökning då.. om det är nåt att felsöka.
När bilen är kall dör den gärna på tomgång om man inte står med choken i nån minut. Antar att detta är någorlunda normalt..?
Hursomhelst så dör den gärna i fart när den inte hunnit bli varm. Händer bara vid koppling+växling. Inga problem att starta i fart med nyckeln. Med choken i funkar han felfritt.

Jag som då aldrig ägt en bil med choke, och var typ 3 år när mor & far hade en "choke-bil" sist, så har jag ingen aning om hur man kan och bör använda choken. Kan jag köra den med choke första milen (eller tills tempmätaren ligger bra) och vara lugn? Eller ska jag börja felsöka.. ?

Något ni tycker att jag borde vara förberedd på när det gäller detta fartvidunder?

Mvh

edit. Kan tillägga att det jag fick med bilen var följande: Tomt ciggpaket och en tom kaffekopp med aska i. Det betyder ju att instruktionsbok och dyl. är helt bortfluget.
Senast redigerat av charlz (10 oktober 2007)

Sök