2580
Sök

Laddtrycksmätare till 940 ltt

9 Inlägg
9 oktober 2007
Trådstartare
Tjenare , vart kopplar man på laddtrycksmätaren bäst på en ltt motor? måste man ha nån sorts backventil ? på fulltryckare är det väl en separat koppling på insuget för laddtrycksmätare?

Ra ta ta ta!

694 Inlägg
10 oktober 2007
sevenforty skrev:
Tjenare , vart kopplar man på laddtrycksmätaren bäst på en ltt motor? måste man ha nån sorts backventil ? på fulltryckare är det väl en separat koppling på insuget för laddtrycksmätare?

tjenare.. satte precis in laddtrycksmätare i min ltt.. du kopplar på den under ratten där går en vacum slang som går upp till mätarhuset.. för antar du har en sån turbo mätare på din bil fast som inte visar några ah "tryck i siffror"? hmm så fall är det bara sätta dit en t-kors på den och sen fästa den nya laddtrycks mätaren där du vill ha den.. as enkelt går på 15 min..

9 Inlägg
10 oktober 2007
Trådstartare
Nej jag har ingen laddtrycksmätare alls , det är ju inte ltt utrustade med orginal om det inte är ett tillval då?

Ra ta ta ta!

694 Inlägg
10 oktober 2007
sevenforty skrev:
Nej jag har ingen laddtrycksmätare alls , det är ju inte ltt utrustade med orginal om det inte är ett tillval då?

hmm var som fan.. min har det orginal:S och ja har fan inte ac på min änns:p hehe men då får du dra ny från turbon..inte svårt det heller..

9 Inlägg
10 oktober 2007
Trådstartare
okej hur ska jag dra den då ?

Ra ta ta ta!

694 Inlägg
10 oktober 2007
sevenforty skrev:
okej hur ska jag dra den då ?

jadu tycker mig se en tunn vakumslang på din turbo om ja inte minns fel är det den du kan sätta t-kors på och dra ny från.. men ser inte så bra på din bild:p hehe men låter det vara osakt till i morgon ska kolla på min;)

Lindahls Gräv AB
716 Inlägg
10 oktober 2007
sevenforty skrev:

Det ska sitta en sån mätare,, ekonomimätare kallas den för,, ju mer du gasar ju  mer går pinnen över till det gula/röda fältet!? det ska sitta en sån iaf:P brevid varvmätaren

948 Inlägg
10 oktober 2007
åk till nån skrot skaffa en sån vakum nippel från nån fulltryckare som sitter på insuget för antar att det bara sitter skruv där nu, ta på lite gängtätning på med slangen och dra den in till kupén och koppla in till laddmätaren

9 Inlägg
10 oktober 2007
Trådstartare
Finns ingen ekonomimätare i min , haha vafan de är ingen jänkare ;D , har aldrig sett en sådan i en 940 ltt :p , men det ska väl gå att koppla in utan att behöva köpa ngt extra ?

Ra ta ta ta!

9 Inlägg
10 oktober 2007
Trådstartare
Jag satte t-kors på den tunna vacumslangen på ovansidan men det funkade inge bra , när jag stog still och gasade på lite gick den upp på 0.5 bar på en gång sen när man släppte gasen snurrade mätarn nästan runt baklänges :p haha

Ra ta ta ta!

Sök