3669
Sök

Feta fälgar? Eller är overkill?

Inläggskritiker
990 Inlägg
10 oktober 2007
Ska köpa 19" Ace Monaco till min, tycker de 18" jag har nu är aningen för små.

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

757 Inlägg
10 oktober 2007
Malm3n skrev:
kolla upp att dem har bultmöster 5/112 så ska dem passa!

bultmönstret för en A3 97-03 är 5x100 inte 5x112

sen är mitt tips att du åker in till fälghandlarn och ber få titta på dem tillsammans med bilen. oftast så är fälgarna assnygga på bild och när man se rbara fälgen men de passar inte alls på bilen.

jag hade iaf rekomenderat 18" nya modellen av RS4 fälgarna big_smile   dom är riktigt najs

Fotograf
966 Inlägg
10 oktober 2007
Helt klart nr2!

micketuncer PHOTOGRAPHY
www.micketuncer.se

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
Diamantsvart
20 Inlägg
10 oktober 2007
Trådstartare
robzter skrev:
Malm3n skrev:

sen är mitt tips att du åker in till fälghandlarn och ber få titta på dem tillsammans med bilen. oftast så är fälgarna assnygga på bild och när man se rbara fälgen men de passar inte alls på bilen.

jag hade iaf rekomenderat 18" nya modellen av RS4 fälgarna big_smile   dom är riktigt najs

Tack så mkt. bultmönster har ja faktiskt inte tänkt på. Mkt bra idé att åka och titta i verkligheten Men tänk dig kromade bromsok bakom detta:
http://www.shuwantera.se/falgar/special_falgar/15.html

Har ändrat mig nu, tror inte att svarta inslag i fälgarna passar min diamantsvarta lack.
Är bultmönstret de ända som måste stämma för att ja ska kunna använda fälgen? förrutom att den inte får vara FÖR stor såklart.

Audi är bra skit...

Allfixare
1 475 Inlägg
10 oktober 2007
Ralfi skrev:
robzter skrev:
Malm3n skrev:

Tack så mkt. bultmönster har ja faktiskt inte tänkt på. Mkt bra idé att åka och titta i verkligheten Men tänk dig kromade bromsok bakom detta:
http://www.shuwantera.se/falgar/special_falgar/15.html

Har ändrat mig nu, tror inte att svarta inslag i fälgarna passar min diamantsvarta lack.
Är bultmönstret de ända som måste stämma för att ja ska kunna använda fälgen? förrutom att den inte får vara FÖR stor såklart.

Nej, du måste ha rätt ET-offset = Inpressning. du kan inte ha så breda fälgar på en a3, Jag röstar för NYA modellen RS4. passar klockrent. 19" går, men då får du leva med lite skrap. och det suger när det skrapar. 215-225/45/18 går nog på utan större bekymmer.

Diamantsvart
20 Inlägg
10 oktober 2007
Trådstartare
Jag har redan 225/45/17 Och de ser ut att vara väldigt mkt plats kvar. Kanske får går ner en tum då? Ja har inga riktiga mått på vad som får plats i mitt hjulhus. Man ska ju kunna köra på en liten sten iaf utan att stryka med...

Audi är bra skit...

hmmmm
1 094 Inlägg
11 oktober 2007
tycker dom ser rätt nice ut... jag köpte ju nya fälgar till stagean. frågan är ju bara hur länge man får ha feta fälgar ifred från alla klåfingriga idioter.
bild på mina försässten..
Asanti AF 114 Hook 20"
http://www.geting.se/image.php/63146-Falg.jpg

1 833 Inlägg
11 oktober 2007
Tror de kan sitta bra på din audi

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

Sök