2986
Sök

bilen hugger tag när man ska ge fullt saab 9000 turbo

4 670 Inlägg
11 oktober 2007
Trådstartare
som rubriken lyder när man ska ge bilen fullt så typ är det som allt ger upp sen börjar han om. är som han hackar till utav bara fan!
kan det vara tändkassetten eller kan det vara något annat?
den är inte fusktrimmad eller något sånt? har inte könt att det blivigt så förut itan blev idag när jag var ute och åkte. sen när man varvar över 3000 o släpper så dör bilen om man inte motorbromsar?

9000 turbo 2,3 -90

tack på förhand
Senast redigerat av mickius (11 oktober 2007)

42 Inlägg
11 oktober 2007
finns nog svar på www.saab9000.se dom har ett eget forum där och det är duktiga killar/tjejer som kan hjälpa dig där...

Mvh OneK

Nr #932 på ss9000k

1 813 Inlägg
11 oktober 2007
kan inte så mkt om saab men har du lmm? åk isf till en verkstad som har dator och kolla felkoder. min s40 gick skit när jag satte öppetfilter på min "köpte fel filter köpte ett med olja på" så det slutade att jag fick byta filter och släcka felkoden sen gick den fint igen=) ibland kan det bara ligga en felkod som fittar sig utan att någon lampa lyser.

Åk före du så väntar jag på dig där..!

5 710 Inlägg
11 oktober 2007
Jag tror att det kraftiga rycken du känner är så kallade "fuel cut" d.v.s att ditt styrsystem stänger av bränslet.
Varför den gör detta kan vara p.ga för högt laddtryck och då blir min fråga:
Vad laddar turbon när detta sker?

MVH Jonas
..............

798 Inlägg
11 oktober 2007
jonTe skrev:
Jag tror att det kraftiga rycken du känner är så kallade "fuel cut" d.v.s att ditt styrsystem stänger av bränslet.
Varför den gör detta kan vara p.ga för högt laddtryck och då blir min fråga:
Vad laddar turbon när detta sker?

Tycker också det låter som det mest logiska i detta fall... Händer det extra ofta nu när det börjar bli kallt ute?

4 670 Inlägg
11 oktober 2007
Trådstartare
vid 0,6-0,7 bar laddtryck.

Händer bara typ på 2 an dom andra växlarna händer de inte på om ja matar hela tiden.. on ni fattar? ligger jag på 4 o trycker på så blir de så med men inte 5:an

Sök