skallman skrev:
Har problem med min corsa B 98'a 1.4
Den vägrar starta när det är kallt/fuktigt, annars går den fint. Dessutom så dör den ibland när ja trycker ner kopplingen.
Iom. att den stått parkerad en längre tid (ett par månader), trodde jag att det var något med bränsle tillförseln.
Jag har nu åkt med corsan i 3 veckor, så batteriet borde vara laddat, dessutom är det bara 2 år gammalt, från Biltema iof.
Jag har bytt bränslefilter, luftfilter, bytt motorolja, nytt oljefilter, hällt i bensinrengörings-vätska, tanka med ny bensin, bytt tändstift och bytt givare till kylaren.
Men fortfarende så vägra den starta när det är kallt/fuktigt.
Tillslut åkte jag till Svenskabil i globen och gjorde en felsökning, 1500:- fattigare!!
Dom sa att det enda felet dom hitta är överslag på tändkablarna, och att ett byte hos dom utav tändkablar skulle gå på ca 2200:-!!
Jag åkte till Mekonomen och köpte 4st tändkablar och bytte själv idag under dagen. Under dagen när det var varmt så gick bilen fint med dom nya kablarna, dog iof en gång under färd.
Men till min förvåning så startade inte bilen nu på kvällen, det är kallt och fuktigt ute.
Svenskabil's verkstad hadde tydligen fel, detta var/är inte problemet, eller?
Har lust att skicka en hammare i huvudet på dom i verkstan.
Jag köpte bilen för ca 3 veckor sedan, och haft problem från dag 1, köpte bilen här
http://nestorsbil.se/index.htm Jag skrev ingen garanti. Så jag är ganska rökt va?
Va ska jag göra?