2439
Sök

Baslåde bygge. (Volov 740)

217 Inlägg
8 januari 2006
Trådstartare
Hej.
Har en stor fundering på att bygga in 2 st 12" basar i bagageutrymmet på min Volvo 740.
Men då kommer problemet in.
Eftersom Volvon har en liten "hylla" i bagagutrymmet så blir det svårt att bygga en låta som passar bra in där, sedan tror jag inte att höjden kommer att räcka till för 12"are.

så nu kom mitt förslag till er. (?)

Finns det någon som är bra på att bygga ritningar på hur en sådan låda kan se ut till 2 st 12"are för ett bagageutrymme på en 740?

/Cim

Have you ever noticed... anybody going slower than you is an idiot. And anyone going faster is a maniac.
Mitt lilla projekt Audi 80 Quattro
http://www.umeagatbilar.se

15 Inlägg
8 januari 2006
tjena... jag har bubbla 12or i min 740.. jag byggde en låda som lutar, så att 12orna får plats bakom baksätet o sen en plexi skiva i bagaget.. har en bild på min sida.. kan fixa fler om du vill... jag tycker det funkade bra....

Hewi
571 Inlägg
8 januari 2006
Sätt i 2 eller 3st 10":are istället så är "problemet" löst.

"Sound by Hewi"
Mitt projekt

Supraman
2 300 Inlägg
8 januari 2006
Med att man lutar basarna så är problemet ur världen sålänge som magneterna inne tar i inne i lådan.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

Jajjemen!
1 512 Inlägg
8 januari 2006
försök få tag på "pro box" det är ett bra program som du får rätt storlek på lådan. Där kan du tex låsa måttet på höjden och ändra som du vill utan att literantalet blir fel.

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
9 januari 2006
Har funderat över det problemet å kommit fram till att man borde kanske plasta en låda i "facket" borde väll funka eller?

217 Inlägg
9 januari 2006
Trådstartare
Pro box har jag provat och tycker inte om hur det fungerar eftersom jag får inte rätt litervolym på lådan.

att plasta en låda låter som en ide att tänka på, men då måste materialet vara tåligt och klara av ganska extrema stötar som blir där bak, eftersom den då kommer att ligga "fast klämd" i "hyllan"

Att luta basarna går de med, men hur kommer den att se ut?

får fundera vidare på detta.

Have you ever noticed... anybody going slower than you is an idiot. And anyone going faster is a maniac.
Mitt lilla projekt Audi 80 Quattro
http://www.umeagatbilar.se

Jajjemen!
1 512 Inlägg
9 januari 2006
ZiMMeN skrev:
Pro box har jag provat och tycker inte om hur det fungerar eftersom jag får inte rätt litervolym på lådan.

att plasta en låda låter som en ide att tänka på, men då måste materialet vara tåligt och klara av ganska extrema stötar som blir där bak, eftersom den då kommer att ligga "fast klämd" i "hyllan"

Att luta basarna går de med, men hur kommer den att se ut?

får fundera vidare på detta.

hur blir det fel då? lutade basar kan nog bli bra, kolla mitt bagage, har iofs en kombi men 2 av basarna lutar iaf.

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

Sök