det är för att du förmodligen drar in mycket snö och låter du det sen ligga på mattan så immar rutorna. skaka av mattan efter att du varit ute o kört så ska du se att rutorna inte immar igen. kör man även kortare sträckor så hinner inte fukten i bilen gå ur vilket gör att det immar återigen. jag hade själv det problemet, tills en sa åt mig att skaka av mattan och sen funka det hur bra som helst.
Japp har också hört detdär om mattan,men allra bäst är väl att slå på värmen och full sprutt på fläkten,elelr slå på ac:n om du vill frysa haha ! Funkar lika fint, och se till att ventilerna inte är igenstängda såklart så luften kommer ut hehe !
En kombi...hmm.. ja vet va felet e, visst e de mysigt att månsa i bilen men för att slippa imma på rutorna kanske du ska ta det på huven istället.. De e nåt som alltid går hem //tompa
jag kom på varför mina rutor "flottarigen" trodde det var skit fläktsystemet i beemern som var kasst men det är Wunderbaumsen(stavning?) som gjorde det... det ser exakt ut som imma men det är oljan i granarna som kladdar fast på rutorna... syrran hade samma problem i sin polo...
kolla tätningen i främre hjulhusen som vetter mot kupen..... e de sprickor där rinner de in vatten men inte ut...... kör man snett över gupp händer detta.......för ramen i bilen vrids... tätningarna pallar inte det
Ibland kan det hända att man glömt att slå av återcirkulationen, då immar det igen på nolltid ! Bäst är att slå på AC'n då försvinner imman på några sekunder !
Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....