2727
Sök

turbo konvertering

163 Inlägg
10 januari 2006
Trådstartare
#1
Hej! är sugen på att byta bort min 760 TIC mot en kadett Gsi
Men då är frågan den, är det jobbigt att turbo konvertera en kadett GSI 16v?
Vill gärna få tips av de som testat och så vidare.
mors


2 122 Inlägg
10 januari 2006
#2
sitter inte grenröret framåt på den is¨fall blir det lättere

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

9 108 Inlägg
10 januari 2006
#3
det är nog inte så svårt eftersom C20LET som sitter i Calibra Turbo är byggd på samma motor...


kopierade från ett inlägg om ämnet på www.opelsportclub.se

"turbo från calibra om du hat kkk k16 turbon så är där gjutet grenrör
ic kan du köpa vilken som
spridare kan du ta från calibran
komsänkningsplatta från enem kostar 900kr
snorkel från calibran
wastegate från callen
dump
tryckrör kan du gå till närmaste rörfirma och snacka med dom eller köpa avgasrör funkar också
v-lådan kan du andvända orginal f20 låda som sitter på din astra.. en bra olja i den och en bra koppling så fungerar den aldeles utmärkt..
men vill du ha lite mer hk och nm så bör du byta till calibrans f28 låda som e 6växlad och en sats till den för ombyggnad till framhjulsdrift

så det e bara ut och leta grejer
i slutänden bluir det nog billigare nästan att köpa en färdig c20let motor men det e roligare att pyssla lite själv big_smile"



Tror det finns kompsänknigsplatta till salu på opelsportclub nu, såg den förra veckan iaf..
Senast redigerat av MilleN (10 januari 2006)



Sök