3684
Sök

Val av bilstereo..

6 Inlägg
21 oktober 2007
Trådstartare
Vilken av dessa är bäst:

Blaupunkt Woodstock DAB 52

Eller

Kenwood KDC-W5534UY?

om man är nybörjare i ljudbygge och vill ha ett shysst ljud..ska man göra en baslåda eller köpa ett lite dyrare högtalar paket eller både och? om man bygga en baslåda med bra ljud i, hur ska man gå tillväga och hur beräknar man volym m.m.

anntar att man bör ha ett slutsteg till, vad ska man ha..ska man ha 2-, 4- eller 5-kanals och vad menas med det?

hur kopplar man ström från batteriet eller bör man köpa ett separat. och om man köper ett separat kan man då koppla det så att då man slår av bilen så "bryts" strömmen till slutsteg och allt som är kopplat till det separata batteriet?

kanske är ute och cyklar nu men, vill ju lära mig lite. så kom gärna med synpunkter!

Ge gärna några bra tips på bra högtalare och basar.

Mvh Robert

Go Big Or Go Home

Väghyvel
252 Inlägg
21 oktober 2007
kanske ge lite spec på spelarna..

6 Inlägg
21 oktober 2007
Trådstartare
Blaupunkt: frekvensfördelning 20-20.000 Hz 3dB, förstärkare 4*45 W max power, 4-kanals preamp-out (4V) förstog inte så mycket av det som stog i "infon".

Kenwood: frekvensomfång 20- 20.000 Hz (+- 1dB) max uteffekt 50*4 W,digitalfilter 8 gånger översampling..

jaa som jag skrev tidigare så vet jag ju inte så mycket om ljud och så, så jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om dom.. tongue

Go Big Or Go Home

tokfrans
982 Inlägg
21 oktober 2007
De där sa inte så mkt.. men jag vet.. kenwood! smile

6 Inlägg
21 oktober 2007
Trådstartare
nee, jag vet:P men står ju knappt nått på förpackningarna eller i instruktionsböckerna:S
jaa, den är ju mycket snyggare också så:Pwink
men fick ju med blaupunkt stereon då jag köpte bilen..och han sa att den var värd 6.000 kr, så jag undrar om det verkligen stämmer.. ska lägga upp bilder på dom så får ni se.

Go Big Or Go Home

6 Inlägg
21 oktober 2007
Trådstartare
Kenwood

http://www.garaget.org/gallery/archive/70267/175477_sb4ctc.jpg
Kenwood

Blaupunkt
dock taget på kartongen..menmen. det syns ju hur han ser ut och i mina ögon ser det inte ut som att den kostar 6.000kr

http://www.garaget.org/gallery/archive/70267/175481_3ayz23.jpg
Blaupunkt

Go Big Or Go Home

Sök