3135
Sök

Vrf är 850/V70 R 2.0 italen-import inte så populära??

President över Brinkland
465 Inlägg
23 oktober 2007
#21
Andree skrev:
Christian S skrev:
Andree skrev:
e ju löjligt...dom e ju gjorda i sverige o om Volvo kallar dom R o dom har allt en R har fast ett annat motor allternativ så e det fortfarande en R...

R bilarna har aldrig byggts här i Sverige utan i Gent wink
Så har det varit ända sedan 850 T5R fram till idag.

så alla 850 R e byggda i Belgien??

Jag tror tamejfan att alla 850 är byggda i belgien/italien. min 94a är iaf byggd i belgien

Det man inte minns, det kommer man inte ihåg"

bilbytarkung
196 Inlägg
23 oktober 2007
#22
BadGirl_854T5 skrev:
När jag tittade efter en T5:a så tittade jag endast på 2,3 eller 2,5 från swe. Någon från tyskland eller italien fanns inte i min tanke, pga mindre häst antal och att det kunde vara nedställda mätare.

Hittade tillslut my preccccccius en 2,3 från swe smile


Det är lite som att köpa grisen i säcken enligt mig om man köper en import.


Och som du säger, ringde man på en och fick reda på att det var en inport slängde man nästan på luren tongue


Så tänkte/tänker jag.

mätarställning skruvas lika mycke på svensksålda bilar

sponsor:
RUDSKOGA BIL&DÄCKSERVICE AB

Toker
491 Inlägg
23 oktober 2007
#23
Har en V70 -99 2.0T italienimport..
Bra skick, fullutrustad inkl. org GPS och jag är helnöjd !
Lite svårt att byta in dom hos bilhandlare bara.
Men jag köpte min av firma som importerar därifrån, bra kompis med syster min och mycket gjorde han med bilen innan jag fick ta den. Så jag vet att den är i bra skick!
Man kan fiffla med svensksålda maskiner lika bra som import.

Toker Jr 081102

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
23 oktober 2007
#24
John87 skrev:
BadGirl_854T5 skrev:
Det är lite som att köpa grisen i säcken enligt mig om man köper en import.
ringde man på en och fick reda på att det var en inport slängde man nästan på luren tongue

Varför är alla så rädda för import?
När det gäller såna här bilar så är de sällan mätarskruvade, om de är det så går det att kolla upp med servicar o.s.v. Har den inte gjort service så köper man ändå inte bilen.

En importbil är ofta i finare skick än en svensksåld och ofta har dom bättre/mer utrustning än en svensk motsvarighet. Detta beror iofs mycket på vart ifrån bilen kommer, men många länder har högre krav på bilar än vi svenskar har.

Min 850 är en importbil. Den har dock varit i Sverige väldigt länge så någon mätarskruvning finns inte. Trots att det är en importbil så kanske den bara rullade i sitt "hemland" i någon månad innan den skickades till Sverige.

Italien-bilarna har väl annan turbo också?
Det ser jag som största problemet isf, ska man trimma så får man byta turbo (som ju inte är det billigaste man kan köpa) tidigare än om man har 2,3'an.

Då har väl jag bara haft tur vid mitt köp då. smile


Men jag skrev bara vad dem flesta tänker.

Ja ja.

Ha det göttans.

I do it my way


Sök