4061
Sök

Angående saab 900 2.0t

135 Inlägg
23 oktober 2007
Trådstartare
Ska sälja 740:n nu och börja på ett nytt projekt.
Har kollat en del på saab 900 2.0t. årsmodell 96-98.
Vill veta lite mer om bilen, hur den håller för trimning? Har nämligen kollat på  http://www.maptun.com/webshop/products. … storder=50
vill veta om bilen håller och så för detta kitet?
är det en bra och pålitlig bil i övrigt?
Säg lite vad ni tycker om den.
Tack på förhand!

Örebroare i exil
970 Inlägg
23 oktober 2007
Ska du Steg3 trimma den bör du kolla upp turbons skick först. Är den halvdålig kommer den förmodligen rasa rätt så omgående. Väghållningen i dessa bilar är minst sagt under all kritik, så mitt tips är att satsa på väghållning innan du börjar trimma. Finns bla ett subframestag att köpa hos Speedparts som sägs ska göra underverk för väghållningen. I övrigt tycker jag inte det är en dålig bil på nåt sätt. Årsmodeller före -96 drabbades av en del rostproblem, men eftersom du är intresserad av en lite senare, borde det va rätt så lugnt på den fronten.

Hej FRA!

135 Inlägg
23 oktober 2007
Trådstartare
okej. låter ju bra!
men jag kollar efter nån som har gått max 14 000 mil. Och välservade så då borde det inte vara några problem då.
jag ska köpa en väghållningssats med dämpare och fjädrar så den ligger lite bättre på vägen och kanske nåt mer.
Tack för svaret!

2 164 Inlägg
24 oktober 2007
Köp koni om du ska köpa stötdämpare. De är de enda du ska ha.
Sen håller motorn för mycket mer än steg 3 i din bil.

MVH

F

117 Inlägg
24 oktober 2007
riktigt rolig bil kör själv en saab 900 1997

348 Inlägg
24 oktober 2007
Hade en 900:a förut, trivdes väldigt bra med den!

Väghållning bör uppgraderas, även bromsar tycker jag, om det ska trimmas, med 230hk tyckte jag att orginalet var "maxxat" väghållningsmässigt, dock hade min gått en hel del mil, så kanske därför.

Motormässigt går det att få ut mycket effekt, kolla www.stcs.nu för tips

Kommer troligen (när jag får råd) köpa en og9-3 aero, bara för jag trivdes så jäkla bra med min 900:a
Senast redigerat av BBR (24 oktober 2007)

Sök