3389
Sök

Hej problem med vent...

28 Inlägg
25 oktober 2007
Trådstartare
Hej
Undrar om det är nån här som spelar typ cs eller nåt sånt som e bra på det här med ventrilo.
Jag har laddat ner ventrilomix och sen fått inställningar och så men vill inte funka för mig, det står något om input device failed. så jag undrar är man tvungen att ha ett ljudkort om man ska kunna ha mic?

89 Inlägg
25 oktober 2007
Tvungen att ha ljudkort?
Jag antar att du redan har ett integrerat i moderkortet. Om du inte har det så behöver du ha ett ljudkort för att höra vad de andra säger..

Det du måste fixa är input och output device. Input är dina högtalare där kan du välja det du har i rulllisten. Output är din mic, även där kan du välja olika alternativ. Om du intevet vilket du ska ha så är det bara och testa sig fram. Lätt som en plätt!

28 Inlägg
25 oktober 2007
Trådstartare
Ok. jag kan höra dom andra det e input som krånglar men då kommer jag nog hitta felet snart... jag är inte så särskilt bra med datorer hmm

89 Inlägg
25 oktober 2007
240Rac1ng skrev:
Ok. jag kan höra dom andra det e input som krånglar men då kommer jag nog hitta felet snart... jag är inte så särskilt bra med datorer hmm

Bara att testa de olika alternativen, i värsta fall testa att starta om datorn om det verkligen inte går med något.

Sök