2935
Sök

HJÄLP! Bubbel vid grenrör???

177 Inlägg
27 oktober 2007
Trådstartare
Hej!

Hörde igår att det lät lite annorlunda om bilen, typ som den läckte lite avgaser, tittade i dag under huven då såg jag precis efter att jag startat att det bubblade lite mellan grenröret och motorn, packningen sitter lite löst där eftersom det inte sitter en bult längst ut där. Vad i hela friden kan detta nu vara? avgaserna ryker väl inget speciellt, har inte märk att nått kylarvatten försvunnit heller.

177 Inlägg
27 oktober 2007
Trådstartare
Snälla kom igen, chansa iaf, kan det vara topplockspackning? eller ännu värre? jag har ingen aning.

Blåsextruderare
54 Inlägg
27 oktober 2007
Börja med att byta ut packningen till grenröret o få dit alla bullt.

Volvo is life......

177 Inlägg
27 oktober 2007
Trådstartare
Förresten så ryker den nog förresten, har kommit underfum med det nu. Toplockspakningen mest troligt? den har även blivit mer svårstartad, drar längre på strartmotorn.

1 Inlägg
27 oktober 2007
Hej,
Jag hade en fraga till vem som helst som kan volvo och trimmning.
Har en volvo v70xc 2000 med 2.4 l 5cyl och lat trycks turbo.
Jag undrar vad for upgraderingar jag kan gora: oM nan kan rekomendera nagot sa vore det skit schysst.

TURBO storlek samt part #
INTERNA MOTOR DELAR  TYP KOLVAR, VEVHUS STAKE , KAM SKAFT ETC
ECU VILKET FORETAG E BAST OSV

hUR MANGA HASTAR KAN JAG FA UR DENNA MOTORN UTAN nITROGEN

GYMSERVICE@HOTMAIL.COM

tACK IGEN

Blåsextruderare
54 Inlägg
27 oktober 2007
Kolla om du har vatten i oljan. Det kan vara ett tecken på att toppen gått. Men annars prova byt grenrörs packningen. Kostar inte många kronor på volvo.
I o med att den drar ut avgaserna där kan det bli fel värden i lamb. Och då kan den gå lite dåligt. Kolla även om det läcker ut vatten runt toppen.

Volvo is life......

Blåsextruderare
54 Inlägg
27 oktober 2007
NewJersey skrev:
Hej,
Jag hade en fraga till vem som helst som kan volvo och trimmning.
Har en volvo v70xc 2000 med 2.4 l 5cyl och lat trycks turbo.
Jag undrar vad for upgraderingar jag kan gora: oM nan kan rekomendera nagot sa vore det skit schysst.

TURBO storlek samt part #
INTERNA MOTOR DELAR  TYP KOLVAR, VEVHUS STAKE , KAM SKAFT ETC
ECU VILKET FORETAG E BAST OSV

hUR MANGA HASTAR KAN JAG FA UR DENNA MOTORN UTAN nITROGEN

GYMSERVICE@HOTMAIL.COM

tACK IGEN

Kolla på www.atechmotor.se

Volvo is life......

177 Inlägg
27 oktober 2007
Trådstartare
Sambokka skrev:
Kolla om du har vatten i oljan. Det kan vara ett tecken på att toppen gått. Men annars prova byt grenrörs packningen. Kostar inte många kronor på volvo.
I o med att den drar ut avgaserna där kan det bli fel värden i lamb. Och då kan den gå lite dåligt. Kolla även om det läcker ut vatten runt toppen.

okok har ju en saab men, men det koster nog inte så mkt där heller. jo jag ska ta och kolla oljan, men vad skulle det annars vara som bubblar ut vid grenrörspackning? om det inte är vattan asså. har en kompis med komptestare,
ska man kolla det eller?

Sök