4401
Sök

Hur mkt jobba för fette skatt !?

371 Inlägg
28 oktober 2007
Trådstartare
tjo!!

Jobbar just nu helger (lör,sön) tjänar ca 15.000 innan skatt
Ska imorgon (29/10) börja jobba på Audi Helsingborg Mån-Fred. vet inte riktigt vad jag kommer tjäna där men räknar med samma lön som mitt heljobb.

Kommer bli jobb 7 dagar i veckan i en månad 2 månader.

Hört att jag måste säga till nya arbetsgivaren (audi) att jag redan har ett jobb!
Stämmer det ?

Hur ser facket på att man jobbar 7 dagar i veckan !?

Vill inte att båda företagen ska dra för lite skatt så man åker på en fete återbetalning!

/Henke

Life is a bitch, then u die

8 886 Inlägg
28 oktober 2007
Det här blir ett extrajobb som du ska utföra i 2månader, visst är det bra att du berättar för din huvudarbetsgivare att du har ett extrajobb men är inte nödvändigt om du inte har ett sådant jobb som strider mot dina evt avtal du har.

Skadar heller inta att tala om för din nya arbetsgivare att du redan har ett jobb.

Kommer den sammanlagda inkomsten för 2007 bli över 316 700 kronor så måste du även betala 20 procent i statlig inkomstskatt .
Blir inkomsten högre än 460 600 kronor så blir den statliga skatten 25%

Med andra ord så kan du tjäna  328 600 kronor respektive 488 600 kronor utan att betala statlig inkomstskatt respektive förhöjd statlig inkomstskatt.
Detta beror på grundavdraget

Krånglit är det men ungefär så fungerar det
Senast redigerat av Hamilton (28 oktober 2007)

Fotograf på tierpidag.se

BMW fantast
1 172 Inlägg
28 oktober 2007
Hamilton skrev:
Det här blir ett extrajobb som du ska utföra i 2månader, visst är det bra att du berättar för din huvudarbetsgivare att du har ett extrajobb men är inte nödvändigt om du inte har ett sådant jobb som strider mot dina evt avtal du har.

Skadar heller inta att tala om för din nya arbetsgivare att du redan har ett jobb.

Kommer den sammanlagda inkomsten för 2007 bli över 316 700 kronor så måste du även betala 20 procent i statlig inkomstskatt .

Med andra ord så kan du tjäna  328 600 kronor respektive 488 600 kronor utan att betala statlig inkomstskatt respektive förhöjd statlig inkomstskatt.

statlig skatt om man tjänar mer än 316700??? då får jag alltså inte tillbaka på skatten  nästa år... har skattat vanligt, men kommer upp precis runt 320 typ... fan av bajsigt:(

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

8 886 Inlägg
28 oktober 2007
AeroMalm skrev:
Hamilton skrev:

statlig skatt om man tjänar mer än 316700??? då får jag alltså inte tillbaka på skatten  nästa år... har skattat vanligt, men kommer upp precis runt 320 typ... fan av bajsigt:(

Tänk på att du har grundavdraget och sen har du säkert andra avdrag också så du kan tjäna  328 600 utan att betala den statliga skatten wink

Fotograf på tierpidag.se

371 Inlägg
28 oktober 2007
Trådstartare
ah okej.. tackar för info smile

Life is a bitch, then u die

4 554 Inlägg
28 oktober 2007
facket dödar väl en om man inte tar ut veckovila?

Vw trimmare
2 995 Inlägg
28 oktober 2007
loudness skrev:

därför är man inte med i facket dom vill inte att man tjänar pengar....

Maizer
28 oktober 2007
Skippa skatten, rösta blått 2010

blacken
28 oktober 2007
Maizer skrev:

Och det gör skattetrycket mindre för alla och envar.lollollol ( som inte är miljonär redan dvs

8 886 Inlägg
28 oktober 2007
Maizer skrev:

Nu handla ju inte tråden om skatternas vara eller inte vara, men kan då fråga dig hur du tänker.
Hur finnansierar vi skola och vård?
Ska vi betala den faktiska kostnaden för vården då?
Inte många som kan hosta upp 100 000 som en blindtarmsoperation kostar.

Fotograf på tierpidag.se

4 554 Inlägg
28 oktober 2007
MeloveGolf skrev:
loudness skrev:

därför är man inte med i facket dom vill inte att man tjänar pengar....

haha nä därför är inte jag heller med:P

557 Inlägg
28 oktober 2007
Maizer: Jag har en kännsla av att Moderaterna inte kommer vinna nästa val.

//Jerry

Maizer
28 oktober 2007
Hamilton skrev:
Maizer skrev:

Nu handla ju inte tråden om skatternas vara eller inte vara, men kan då fråga dig hur du tänker.

Har du hört talas om privatiseringar? Det betyder att kollektivet INTE finansierar vården utan INDIVIDEN. T ex så skiter jag i exempelvis dig och vill därför inte betala din blindtarmsoperation.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
28 oktober 2007
Maizer skrev:
Hamilton skrev:
Maizer skrev:

Har du hört talas om privatiseringar? Det betyder att kollektivet INTE finansierar vården utan INDIVIDEN. T ex så skiter jag i exempelvis dig och vill därför inte betala din blindtarmsoperation.

Kanske funkar för dig om du är stenrik, men för en mindre lyckligt lottad "svensson" så blir det svårt.

Som det är nu så är det bra för många.
Det du vill införa blir bättre för få, och sämre för fler.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Maizer
28 oktober 2007
John87 skrev:
Kanske funkar för dig om du är stenrik, men för en mindre lyckligt lottad "svensson" så blir det svårt.

Yes det är sant. Men har du nånsin sett ordet solidaritet i Moderaternas partiprogram?

8 886 Inlägg
28 oktober 2007
Maizer skrev:
Hamilton skrev:
Maizer skrev:

Bara att hoppas att man inte har barn som ska gå i skolan och att alla håller sig friska om alla ska bära sina egna kostnader.

Fotograf på tierpidag.se

Camaro The Legend Of Muscle Cars
148 Inlägg
28 oktober 2007
på tal om skatt tänk på kyrkan.. 4500:- året  bero på inkomst men varför va me där när du endå blir begravd får gifta dig bara betala prästen.. bättre köpa saker t bilen eller sprit för dom pengarna.. på tal om inget alls smile

Maizer
28 oktober 2007
Jovisst kan man hoppas det. Så kan man hoppas också att jag slipper betala för dina sjuka barn.
Jag betalar hellre enbart för mina kommande.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
28 oktober 2007
Maizer skrev:
John87 skrev:

Yes det är sant. Men har du nånsin sett ordet solidaritet i Moderaternas partiprogram?

Har du någonsin sett mig rösta på Moderaterna eller ens sagt något possitivt om dom? wink

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

8 886 Inlägg
28 oktober 2007
Maizer skrev:
Jovisst kan man hoppas det. Så kan man hoppas också att jag slipper betala för dina sjuka barn.
Jag betalar hellre enbart för mina kommande.

Sant, synd bara att jag har betalat för din evt skolgång och utbildning, läkarbesök m.m.

Trådskaparen har säkert fått svar på sin fråga ang extra jobb, så den här tråden bör låsas innan den spårar ur som det flesta gör.

Fotograf på tierpidag.se

Sök