3640
Sök

Gnissel från kamrem ev fläktrem

9 Inlägg
28 oktober 2007
Trådstartare
Tjenare.

Bytte min Kamrem och Fläktrem idag. Det kommer ett gnisslande ljud när jag varvar bilen.

Min fråga är:

Är detta normalt när man precis har bytt remar? Kan det vara att jag har spännt för hårt eller sitter de för löst? ´Har även bytt spännrulle för kamremmen.

Tack på förhand

2 600 Inlägg
28 oktober 2007
pappa ha me ett liknade problem och jag tro det är ett lager om det finns nått tongue jag ha spryat lite wd 40 och då försvinner ljudet smile kankse inte är det bästa men det försvan i all fall tongue detta är på multiremen till generatorn och ac då .
Senast redigerat av klimpan (28 oktober 2007)

gör som jag kör gubba racer=)

Trucker
234 Inlägg
28 oktober 2007
Du har nog inte spänt fläcktremmen tillräckligt. Annars kan du testa med stearinljus det tar bort gnisslet bra.

SMART ARAB...läs det baklänges, det ligger något i det

146 Inlägg
28 oktober 2007
Tjena, Kamremmen går väl inte att spänna, eller är jag helt fel ute?
Tror iaf att "problemet" ligger hos fläktremmen, detta går att kolla om du, med bilen avstängd drar lite försiktigt i remmen, uppåt. ska "spela" c:a 5mm, förstår du hur jag menar?
Har du kollat så att kamremmen inte tar i någonstans, t.ex i kåpan som täcker den, om du har någon vill säga.. smile

Hoppas det kan hjälpa dig lite iaf! Luddigt skrivet jag vet. hmm

9 Inlägg
28 oktober 2007
Trådstartare
tack ska ni ha alla. Ne kamremen går inte att spänna. Det gör spännrullen automatiskt. Jag tror också det beror på fläktremmen. Ville bara höra om någon varit med om att det skall gnissla lite de första dagarna när man precis bytt (kanske för att det är nytt). Aja får gå tillbaka till ritbordet imorgon och se om vi kan spänna lite, Möjligtvis att kamremmen tar i någonstans, det är ju inte så bra.

Tackar för svaren

Sök